Lidl Plus -etuohjelman osallistumisehdot

Marraskuu 2022
Versio 1.5

Sisältö


1    Soveltamisala
2    Osallistumisedellytykset
3    Rekisteröityminen, tili ja sopimuksen tekeminen
4    Etuohjelman kohde Lidl Plus -sovellusta käytettäessä
4.1    Kohdennettu sisältö
4.2    Tietojen kerääminen ja tallentaminen
4.2.1    Rekisteröityminen Lidl Plus -etuohjelmaan
4.2.2    Lidl-tilin tiedot
4.2.3    Myymälävierailut ja ostokset
4.2.4    Asiakaspalvelu
4.2.5    Lidl Plus -sovelluksen käyttö
4.2.6    Tuotteiden varaus
4.2.7    Kirjautumistiedot
4.2.8    Uutiskirje / push-ilmoitukset / tekstiviestit
4.2.9    Kumppaniedut
4.2.10    Sähköisen liikenteen palvelut (e-Mobility)
4.2.11    Mobiilimaksaminen
4.3    Tietojen analysointi
5    Yleiset käyttöehdot
6    Varaustoiminto
6.1    Varaustoiminnon kuvaus
6.2    Varauksen sitomattomuus
6.3    Varausprosessi
6.4    Nouto ja osto myymälästä
6.5    Varauksen muutokset ja peruuttaminen
6.6    Varaushistoria
7    Sinun velvollisuutesi
8    Sopimuksen peruuttaminen
9    Vahingonkorvausvastuu
10    Lidl Plus -asiakkuuden päättäminen
11    Loppumääräykset

 

1. Soveltamisala

Näitä Lidl Plus-osallistumisehtoja (jäljempänä ”osallistumisehdot”) sovelletaan Lidl Plus -etuohjelmaan (jäljempänä ”Lidl Plus -etuohjelma” tai ”etuohjelma”), kun käy-tät Lidl Plus -sovellusta (”Lidl Plus -sovellus”) ja sen eri toimintoja (kuten varaus- tai mobiilimaksutoimintoa). Kansainvälisen etuohjelman tarjoaja on Saksassa rekiste-röity Lidl Stiftung & Co. KG (jäljempänä ”Lidl Stiftung”, ”me” tai ”meitä”). Lidl Stif-tungilla on kuitenkin oikeus käyttää etuohjelman tuottamiseen alihankkijoita ja/tai muita Lidl-yritysryhmään kuuluvia yhtiöitä (Lidl Suomi Ky; jäljempänä yhdessä Lidl Stiftungin kanssa ”Lidl-yritykset” tai ”Lidl”).  Etuohjelma on tarkoitettu kaikille Lidlin kuluttaja-asiakkaille (jäljempänä ”Lidl Plus -asiakas”, ”asiakas” tai ”sinä”), jotka haluavat saada Lidliltä heille räätälöityjä tietoja Lidlin eduista ja kampanjoista. Lidl Plus -sovelluksen tarkoitus on, että edut ja kampanjat Lidl Plus -etuohjelmassa vastaavat kunkin henkilön mielenkiinnon kohteita parhaalla mahdollisella tavalla. Mielenkiinnon kohteiden määrittäminen perustuu Lidl-yritysten tarjoamien palveluiden käytön ja ostokäyttäytymisen perusteella alla kuvatulla tavalla. Etuohjelma tarjotaan asiakkaalle näiden osallistumisehtojen mukaisesti.

Voit avata ja tallentaa kulloinkin voimassaolevat osallistumisehdot milloin tahansa alla olevan linkin kautta. Emme tallenna sopimuksen tekstiä sen solmimisen jälkeen.

Lidl Suomi Ky:n Outlet-myymälät eivät tällä hetkellä kuulu Lidl Plus -etuohjelmaan. Outlet-myymälöissämme et voi käyttää Lidl Plus -etuohjelman kautta saatuja etuja tai tunnistautua kassalla Lidl Plus -asiakkaaksi. Lisätietoja Outlet-myymälöistämme löydät kotisivuiltamme.

application/pdf | 176KB

2. Osallistumisedellytykset

Sinun täytyy olla vähintään 18-vuotias, jotta voit rekisteröityä etuohjemaan. Asiakkuus on henkilökohtainen ja etuohjelma on tarkoitettu ainoastaan kuluttaja-asiakkaille. Etuohjelman käyttäminen yritysasiakkaana ei siten ole mahdollista.

3. Rekisteröityminen, tili ja sopimuksen tekeminen

Etuohjelman käyttämiseksi sinun on ensin luotava itsellesi käyttäjätili (jäljempänä ”Lidl-tili”).

Rekisteröidyt palveluun ja voit käyttää palvelun toiminnallisuuksia napsauttamalla sovelluksen “Jatka” -painiketta ja antamalla kaikki uudelleenpyydetyt tiedot syöttämällä Lidl-tilisi käyttäjätunnuksen ja salasanan (”Kirjautumistiedot”) ja napsauttamalla ”Rekisteröidy” -painiketta. Rekisteröitymisestä ei aiheudu kustannuksia. Ennen “Jatka” -painikkeen napsauttamista, voit peruuttaa rekisteröintiprosessin milloin tahansa tai muuttaa antamiasi tietoja poistamalla, lisäämällä tai korjaamalla eri kentissä annetut tiedot tai sulkemalla sovelluksen. Rekisteröitymisen jälkeen voit muuttaa käyttäjätilisi tietoja milloin tahansa.

Kun vastaanotamme rekisteröitymisesi, lähetämme vahvistuslinkin sisältävän vastaanottovahvistuksen (”vahvistusviesti”) rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tämä vahvistusviesti tarkoittaa, että rekisteröityminen on hyväksytty. Voit käyttää palvelua heti, kun olet saanut tilausvahvistuksen.

Lidl Plus -sovellus on saatavilla puhelimesi sovelluskaupasta eri mobiilialustoille. Etuohjelman käyttö on vapaaehtoista ja maksutonta, ja meillä on oikeus kieltää tilin luominen yksittäistapauksissa syytä ilmoittamatta (esim. havaituissa väärinkäytöstapauksissa).

Ilmoittamasi sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero eivät saa olla yhdistettyinä toiseen Lidl-tiliin. Myös toiselle ihmiselle kuuluvan sähköpostiosoitteen, matkapuhelinnumeron tai muiden yhteystietojen käyttäminen on kiellettyä. Myös mm. väliaikaisten sähköpostiosoitteiden käyttäminen on kiellettyä. Muistathan aina säilyttää käyttäjätietosi tietoturvallisesti. Ethän myöskään anna ulkopuolisille pääsyä omalle Lidl-tilillesi.

Olet vastuussa rekisteröitymisen yhteydessä antamiesi tietojen oikeellisuudesta ja kaikesta Lidl-tilisi kautta tapahtuvasta toiminnasta. Asiakas vastaa kolmannen osapuolen asiakkaan Lidl-tilin luvattomasta käytöstä, jos asiakas on vastuussa tästä tai ei ole estänyt tätä. Sinun on välittömästi ilmoitettava meille Lidl-tilisi luvattomasta käytöstä ja vaihtaa salasanasi, jos epäilet, että kolmas osapuoli käyttää Lidl-tiliäsi.

Voit rekisteröityä Lidl Plus -etuohjelmaan Lidl Plus -sovelluksella, joka on saatavilla sovelluskaupasta eri mobiilialustoille.

Rekisteröitymisen yhteydessä sinulle luodaan automaattisesti Lidl Plus -asiakasnumero.

4. Etuohjelman kohde Lidl Plus -sovellusta käytettäessä

Tätä kohtaa 4 sovelletaan vain, kun käytät Lidl Plus -sovellusta. Näissä osallistumis-ehdoissa ”Lidl Plus -sovelluksen käyttö” tarkoittaa Lidl Plus -sovelluksen käyttöä siitä lähtien, kun kirjaudut ensimmäisen kerran Lidl-tilillesi. Kirjautuminen voi tapahtua automaattisesti onnistuneen rekisteröitymisen jälkeen. Kohtaa 6 sovelletaan, kun käytät Click&Pick -varaustoimintoa (”Varaustoiminto”). Huomaathan, että voit hyödyntää etuohjelman kaikkia ominaisuuksia vain käyttämällä Lidl Plus -sovellusta. Lidl Plus -sovelluksen käyttö on myös edellytyksenä Varaustoiminnon käyttämiselle.

4.1    Kohdennettu sisältö
Lidl Plus -sovelluksen avulla hyödynnettävän etuohjelman tarkoituksena on lähettää tai näyttää sinulle Lidl Plus -sovelluksessa sinua kiinnostavia ja sinulle sopivia etuja ja myös räätälöidä kampanjoitamme mahdollisuuksien mukaan henkilökohtaisesti sinulle.

Osallistuminen Lidl Plus -etuohjelmaan on maksutonta.

Lidl Plus -sovellusta käyttämällä saat etuohjelman kautta monipuolista sinulle räätälöityä palvelua. Etuohjelma sisältää muun muassa sinulle räätälöityjä etuja, osallistumismahdollisuuksia arvontoihin, erikoistarjouksia sekä muita kampanjoita. Tällä tavalla pyrimme selvittämään sinua kiinnostavia Lidlin tarjoamia tuotteita ja palveluita.

Mikäli pyydämme suostumuksesi alla kuvattuun tietojen käsittelyyn, käsittelemme kyseisiä tietoja Lidl Plus -etuohjelmaa varten vain, jos olet antanut tähän suostumuksesi.

4.2    Tietojen kerääminen ja tallentaminen
Lidl Plus -sovelluksen käytön kautta keräämme sinulta tässä kappaleessa ilmoitetut tiedot:

4.2.1    Rekisteröityminen Lidl Plus -etuohjelmaan
Rekisteröitymisen yhteydessä pyydämme sinulta seuraavia asiakastietoja: etunimi, sukunimi, syntymäaika, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja lempimyymälä. Voit halutessasi antaa lisäksi seuraavia tietoja: sukupuoli, kotiosoite (katu, talon numero, postinumero, kaupunki ja maa). Lempimyymälän määrittämisessä voidaan halutessasi käyttää mobiililaitteen sijaintipalvelut-toimintoa. 

4.2.2 Lidl-tilin tiedot
Jos olet vapaaehtoisesti antanut lisätietoja itsestäsi ja kiinnostuksen kohteistasi Lidl -tililläsi, keräämme nämä tiedot Lidl Plus -etuohjelmaa varten.

4.2.3    Myymälävierailut ja ostokset
Kun tunnistaudut myymäläkäynnilläsi kassalla, tallennamme tiedot myymälästä, ostamistasi tuotteista, tuotteiden määristä ja hinnoista, käyttämistäsi kupongeista, kuitin loppusummasta, maksutapahtuman ajankohdasta sekä käytetyn maksuvälineen tyypistä. Tallennamme ostoksesi Lidl-tiliisi, jotta voimme suorittaa kohdassa 4.1 mainitun tavoitteen, eli tarjota sinulle mieltymyksiesi mukaan räätälöityjä etuja ja kampanjoita.

Voit itse tunnistautua kassalla joko digitaalisen Lidl Plus -kortin tai rekisteröitymisen yhteydessä antamasi matkapuhelinnumeron avulla.

4.2.4    Asiakaspalvelu
Kun otat yhteyttä Lidl-yrityksen asiakaspalveluun, asiakaspalvelumme käsittelee antamiasi tietoja yhteydenottoasi koskevan asian käsittelemiseksi.

4.2.5    Lidl Plus -sovelluksen käyttö
Käyttäessäsi Lidl Plus -sovellusta keräämme tiedon myymälästä, jossa käyt ostoksilla. Lisäksi keräämme tiedot kaikista katsomistasi sovelluksen sisällöistä, kuten aktivoiduista kupongeista, ilmoitusasetuksistasi, käyttämistäsi toiminnallisuuksista ja kampanjaosallistumisista, katsomistasi tuotteista sekä valitsemastasi lempimyymälästä. Keräämme myös tietoja sovelluksesi käytöstä, kuten vierailemistasi osioista, vierailusi aikana katsomistasi sisällöistä sekä klikkausten ja sivuston vieritysten lukumäärästä. Lisäksi käsittelemme asiakasnumerosi, tietoja käyttämäsi laitteen käyttöjärjestelmän versiosta, laitetunnisteesta, järjestelmän kielestä ja valitsemastasi maasta sekä käyttämäsi sovelluksen versiosta. Keräämme tietoa Lidl Plus -sovelluksen käytöstäsi ainoastaan siltä osin, mikäli olet antanut siihen suostumuksesi tietosuojalainsäädännön edellyttämällä tavalla. Lisätietoja saat tietosuojaselosteestamme.

4.2.6    Tuotteiden varaus
Jos varaat tuotteita Lidl Plus -sovelluksen kautta ja ostat varaamiasi tuotteita valitsemastasi myymälästä, keräämme tietoja siitä, miten käytät Varaustoimintoa ja mitä tuotteita olet ostanut.

4.2.7   Kirjautumistiedot
Kirjautumistietojasi kerätään ja käsitellään kirjautumisen suorittamista varten. Kirjautumistietosi tallennetaan Lidl Plus -sovellukseen salattuna uloskirjautumiseen saakka, jotta sinun ei tarvitse kirjautua sisään Lidl Plus -sovellukseen joka kerta sen avatessasi.

4.2.8    Uutiskirje / push-ilmoitukset / tekstiviestit
Keräämme lisäksi käyttötottumustietoja koskien uutiskirjeitä ja muita tietoja, jotka lähetämme sinulle push-ilmoituksena tai tekstiviestitse. Tallennamme nämä tiedot ja kohdistamme ne mahdollisuuksien mukaan henkilökohtaiseen tiliisi, sähköpostiosoitteeseesi tai asiakasnumeroosi. Tallennamme tiedot viestin avaamisen ajankohdasta, valitsemistasi linkeistä, klikkaamistasi alueista, valitsemistasi tuotteista sekä käytön ajasta, kestosta ja tiheydestä.

4.2.9     Kumppaniedut
Osana Lidl Plus -etuohjelmaa sinulla voi olla mahdollisuus vastaanottaa yhteistyökumppaneiltamme erityisiä etuja, esimerkiksi osana erityisiä alennuksia. Tämä edut sisältävät yleensä yhteistyökumppanin asettaman yleisen tai yksilöidyn tunnistenumeron (jäljempänä tarjouskoodi), joka sinun tulee esittää tai joka luetaan, kun lunastat kupongin tms. yhteistyökumppanilta. Joissain tapauksissa sinun tulee edun hyödyntämiseksi tarjouskoodin käyttämisen sijasta tunnistautua Lidl Plus -asiakkaaksi digitaalisella Lidl Plus -kortillasi. Kupongit tai muut edut eivät ole meidän tarjoamia; näiden etujen vastaanottamiseen ja käyttämiseen sovelletaan siten ainoastaan kyseisen yhteistyökumppanin käyttöehtoja sekä tietosuojaselostetta. Edun tarjoava yhteistyökumppani voi aika ajoin muuttaa ja/tai poistaa kumppanietuja sellaisenaan. Yhteistyökumppani informoi meitä kuponkien, etuseteleiden ja tarjouskoodien lunastamisesta. Mikäli “Kumppaniedut” -toiminto sisältää ulkoisia linkkejä (hyperlinkkejä) kolmansien osapuolien verkkosivuille, nämä linkitetyt verkkosivut ovat sisältönsä puolesta ainoastaan kyseisen verk-kosivun tarjoajan vastuulla. Mikäli erityinen etu myönnetään Lidl Plus -sovelluksessa sen johdosta, että olet solminut sopimuksen yhteistyökumppanimme kanssa, yhteistyökumppanimme toimittaa meille yhteystietosi (sähköpostiosoite ja puhelinnumero), jotta voimme kohdistaa edun käyttäjätiliisi.

4.2.10    Sähköisen liikenteen palvelut (e-Mobility)
Lidl Plus -sovelluksen kautta sinulla on myös mahdollisuus hyödyntää Lidl Suomi Ky:n (”operoiva yhtiö”) tarjoamia sähkökäyttöisten ajoneuvojen latauspisteitä. Latauspalvelun käyttäminen edellyttää erillisen sopimuksen tekemistä operoivan yhtiön kanssa. Jotta voit aloittaa lataustapahtuman Lidl Plus -sovelluksella, sinun on tunnistauduttava Lidl Plus -sovelluksessa valitsemallasi latauspisteellä ennen lataustapahtuman aloittamista. Yhdistäthän sähkökäyttöisen ajoneuvosi latauspisteeseen ja valitset halutun latauspisteen Lidl Plus -sovelluksessa ennen lataustapahtuman aloittamista.

Nämä osallistumisehdot eivät sovellu latauspalvelun ja latauspisteen käyttöön, vaan tähän sovelletaan operoivan yhtiön erillisiä yleisiä sopimusehtoja.

4.2.11    Mobiilimaksaminen
Yleistä
Lidl Plus -sovelluksessa voit käyttää myös mobiilimaksutoimintoa (”Lidl Pay”) sähkökäyttöisen ajoneuvosi lataamisen maksuun, jolloin voit maksukorttisi rekisteröimisen jälkeen maksaa latauksen matkapuhelimellasi. Lidl Pay:ssä voit käyttää sekä Visan että Mastercardin credit- ja debit-kortteja. Mobiilimaksutoimintoon sovelletaan kuitenkin yksinomaan kyseessä olevan maksupalveluntarjoajan sopimusehtoja ja tietosuojakäytäntöjä. Lidl Pay:n käyttöön vaadittava rekisteröinti Lidl Plus -sovelluksessa tapahtuu kyseessä olevan maksupalveluntarjoajan suojatussa ympäristössä.

Maksukortin rekisteröinti
Voit tallentaa useita credit/debit-kortteja käytettäväksi Lidl Pay:ssä. Ennen ensimmäisen kortin rekisteröintiä sinua pyydetään luomaan henkilökohtainen PIN-koodi. Tämä PIN-koodi ei ole sama kuin maksukorttisi PIN-koodi, vaan voit valita sen vapaasti. Jos käytät muuta tunnistautumismenetelmää (kuten esimerkiksi Applen tarjoamia TouchID- tai FaceID-toimintoja), sovelletaan lisäksi tämän tunnistautumismenetelmän tarjoajan mahdollisia erillisiä sopimusehtoja ja tietosuojakäytäntöjä. Kun alustavat maksukortin määrittelytoimenpiteet on tehty tai olet lisännyt uuden maksukortin, sinut ohjataan sovelluksen sisällä maksupalveluntarjoajan verkkosivuille maksukortin rekisteröimiseksi. Täällä voit antaa vaadittavat tiedot maksukortistasi (korttinumero, voimassaolo, kortin turvakoodi (CVV2/CVC2)). Kun maksukortin rekisteröinti on vahvistettu ja varmennettu maksupalveluntarjoajan toimesta, maksukortille luodaan ns. token (valtuutusavain), ja se tallennetaan Lidl Plus -asiakasprofiiliisi. Tämä token on tunniste, joka ei sisällä mitään maksukorttitietoja ja jota maksupalveluntarjoaja käyttää yhdistämään rekisteröidyn maksukortin käytössäsi olevaan maksukorttiin maksutapahtuman aikana.

Jos maksukortin rekisteröinti onnistuu, saamme maksupalveluntarjoajalta ensimmäiset 6 ja viimeiset 4 numeroa korttinumerostasi sekä maksukorttisi voimassaolon päättymisajankohdan, ja yhdistää maksukortin Lidl Plus -asiakastiliisi edellä mainitun tokenin lisäksi.

Maksuprosessi
Kun käynnistät sähkökäyttöisen ajoneuvosi latausprosessin Lidl Plus -sovelluksen kautta, Lidl Pay -mobiilimaksu tulee automaattisesti valituksi maksutavaksi.

Maksutapahtuman aikana maksukorttisi yksilöivä token, maksettava summa ja muut maksutapahtumaan liittyvät tiedot lähetetään maksupalveluntarjoajalle. Kun maksupalveluntarjoaja vahvistaa maksutapahtuman, tavaran tai palvelun osto on valmis ja saat kuitin ostostasi samaan tapaan kuin minkä tahansa muun korttioston yhteydessä.

Jotta voimme toteuttaa maksuprosessin soveltuvan pakottavan lainsäädännön mukaisesti (direktiivi (EU) 2015/2366 (”PSD 2”), sitä täydentävät kansalliset säädökset, kuten maksupalvelulaki (290/2010) sekä delegoitu asetus (EU) 2018/389), mahdollistamme käyttämiemme palveluntarjoajien avulla maksuvälineesi (kuten debit- tai credit-kortti) myöntäjänä olevan pankkisi tai muun kortinmyöntäjän tekemät asiakastunnistukset ja alustavat riskiarviot asiakastunnistuksen tarpeellisuuden arvioimiseksi. Tämän tarkoituksena on varmistua siitä, että käytät maksuvälinettäsi itse, eikä kukaan muu käytä maksuvälinettäsi vilpillisessä tarkoituksessa. Tässä yhteydessä käsiteltävät tiedot liittyvät erityisesti henkilötietoihisi, käsillä olevaan maksutapahtumaan ja aikaisempaan maksukäyttäytymiseesi.     

Käsittele PIN-koodia huolellisesti
Huolehdithan, että (1) et anna mobiilimaksamista varten määrittelemääsi PIN-koodia kenellekään ulkopuoliselle, (2) säilytät PIN-koodiasi erillään matkapuhelimestasi ja erityisesti (3) et säilytä PIN-koodiasi esim. matkapuhelimesi muistiinpanosovelluksessa.

Lidl Pay:n käytön estäminen
Voimme estää Lidl Pay:n käyttösi erityisesti seuraavissa tilanteissa:

•    estäminen on välttämätöntä meidän tai maksupalveluntarjoajan oikeutettu-jen/laillisten etujen suojaamiseksi,
•    Lidl Plus -sovelluksen tai Lidl Pay:n väärinkäyttötilanteessa tai niiden käytöstä petollisessa/vilpillisessä tarkoituksessa, tai tällaisesta käytöstä syntyy aiheellinen epäilys,
•   Lidl Pay:n PIN-koodi on syötetty väärin viisi kertaa peräkkäin.  

Lidl Pay:n käytön estäminen tarkoittaa, että et voi enää käyttää Lidl Pay:tä maksamiseen. Ilmoitamme sinulle Lidl Pay:n käytön estämisestä mahdollisuuksien mukaan ennen käytön estämistä ja ilmoitamme samalla syyn siihen. Sama soveltuu käytön jatkamiseen.

Unohtunut PIN-koodi
Jos olet unohtanut PIN-koodisi, sinun on mahdollista vaihtaa PIN-koodisi ja määritellä uusi ilman, että menetät syöttämiäsi tietoja.

Riippuen Lidl Pay:hin tallentamastasi maksutiedoista, sinun on tehtävä yksin- tai kaksinkertainen turvallisuustarkastus määrittääksesi uuden PIN-koodin. Turvalli-suustarkastus voi sisältää kyselyjä maksutiedoista tai matkapuhelinnumeron tai muun sinuun liitettävän tiedon, kuten käyttämäsi maksukortin neljän viimeisen numeron, vahvistamisen.

4.3    Tietojen analysointi
Keräämme kohdassa 4.2 kuvaillut tiedot tietokantaamme. Analysoimme tietoja, jotta voisimme lähettää ja näyttää sinulle räätälöityjä etuja ja kampanjoita, jotka vastaavat mielenkiinnon kohteitasi parhaalla mahdollisella tavalla. Analysoinnissa hyödynnetään matemaattistilastollisia menetelmiä, jotka perustuvat siihen, että henkilötietojasi verrataan muiden asiakkaiden tietoihin. Muiden asiakkaiden kiinnostuksenkohteiden perusteella voimme päätellä, mitkä muut tuotteet tai kampanjat saattaisivat kiinnostaa sinua tai muita asiakkaitamme. Lisäksi luomme sovelluksen käyttöösi perustuvaa analytiikkadataa sekä käyttäjien segmentoituja profiileja. Yhdistämme näitä tietoja asiakasprofiiliisi tämän sopimuksen mukaisiin mainostarkoituksiin. Saamme myös yleisiä tietoja sovelluksemme optimoinnista ja mainoskampanjoidemme onnistumisesta. Toimitamme mainonnan kumppaneillemme anonyymiä tilastotietoa mainoskampanjoidemme onnistumisesta laskutustarkoituksia varten. Mainonnan kumppanimme eivät voi yhdistää tätä tietoa sinuun. Lidl ei kuitenkaan kanna laillista vastuuta siitä, että tietojen käsittely tapahtuu aina kuvatulla tavalla ja että saat aina vain sinulle räätälöityjä etuja. Analyysiin ei oteta mukaan tietosuojaasetuksen 9 artiklan 1 kohdan mukaisia arkaluonteisia tietoja.

5. Yleiset käyttöehdot

Tätä kohtaa 5 sovelletaan vain, kun käytät Lidl Plus -sovellusta (kuten käyttö on määritelty kohdassa 4.). Varaustoiminnon käyttöön sovelletaan kohtaa 6 mahdollisten muiden Lidl Plus -sovelluksen käyttöön soveltuvien ehtojen lisäksi. Huomaathan, että voit hyödyntää etuohjelman kaikkia ominaisuuksia vain käyttämällä Lidl Plus -sovellusta.

Lidl Plus -etuohjelman ja -sovelluksen käyttämiseksi tarvitaan voimassa oleva puhelinnumero, sähköpostiosoite ja Lidl-tili.

Lidl Plus -sovelluksen voit ladata sovelluskaupasta. Eri mobiililaitteille on erilaiset sovellusversiot. Joillekin laitteille ei teknisistä syistä voida tarjota sopivaa sovellusta. Jos asiakkaan laitteelle ei ole sopivaa sovellusversiota, asiakas ei voi käyttää Lidl Plus -sovellusta eikä näin osallistua Lidl Plus -etuohjelmaan. Lidl Stiftung pyrkii kuitenkin tarjoamaan sovelluksen mahdollisimman monelle erilaiselle mobiililaitteelle. Koska mobiililaitteiden markkinoiden tuotevalikoima muuttuu jatkuvasti, Lidl Stiftung ei voi tarjota listaa kaikista laitteista, joilla sovelluksen käyttö on mahdollista.

Sovelluksen asennus ja etuohjelman käyttö edellyttävät, että Lidl Plus -asiakkaan  puhelinliittymä sisältää tiedonsiirtoa. Tiedonsiirron määrä riippuu Lidl Plus -etuohjelman käytön tavasta ja laajuudesta. Tiedonsiirrosta aiheutuvat liittymäkustannukset maksaa asiakas. Kustannukset perustuvat asiakkaan ja hänen liittymän palveluntarjoajansa väliseen sopimukseen.

Liittymän avaamisesta ja käytöstä aiheutuvat kustannukset eivät ole osa Lidl Stiftungin tarjoamaa palvelua. Nämä kustannukset määräytyvät yksinomaan asiakkaan ja liittymän palveluntarjoajan välisen sopimuksen perusteella.

Lidl Plus -etuohjelman käyttö edellyttää lisäksi riittävää akkuvirtaa ja näytön kirkkautta QR-koodin skannaamiseksi kassalla.

Sinun tulee asentaa Lidlin tarjoamat päivitykset Lidl Plus -sovellukseen. Sinulle ilmoitetaan päivityksistä sovelluksen käytön yhteydessä. Lidl Plus -etuohjelman käyttäminen mobiililaitteilla, joiden suojaus on murrettu tai muutettu (esim. jailbreaking, rooting), on kiellettyä.

6    Varaustoiminto

Tätä kohtaa 6 sovelletaan Varaustoiminnon käyttöön.

6.1    Varaustoiminnon kuvaus
Varaustoiminto mahdollistaa Lidl Plus -sovelluksessa tarkemmin kulloinkin kuvattujen tuotteiden varaamisen siten, että voit ostaa ja noutaa varaamasi tuotteet valitsemastasi myymälästä. Varaustoiminnon käyttämiseksi sinun on ensin rekisteröidyttävä etuohjelmaan Lidl Plus -sovelluksen avulla kohdan 3. mukaisesti. Huomaathan, että jotkut valikoimassamme olevat tuotteet voivat olla saatavilla vain rajoitetun ajan. Tästä syystä varaamme oikeuden rajoittaa Varaustoiminnon käyttöä Lidl Plus -sovelluksessa tai poistaa sen käytöstä ilman etukäteistä ilmoitusta.

6.2    Varauksen sitomattomuus
Varausten tekeminen on maksutonta eikä tuotteen varaaminen sido sinua sen ostamiseen. Tuotteen varaaminen ei siten sellaisenaan saa aikaan sitovia sopimukseen perustuvia osto-, maksu- tai muita suoritusvelvoitteita.

6.3    Varausprosessi
Lidl Plus -sovelluksen Varaustoiminto näyttää automaattisesti ne tuotteet, jotka ovat varattavissa valitsemassasi myymälässä. Jos tuotteita ei ole saatavilla valitsemassasi myymälässä, voit vaihtaa myymälän toiseen. Voit tehdä varauksen valitsemalla ensin haluamasi tuotteen ja määrän Lidl Plus -sovelluksessa ja painamalla ”Varaa” -painiketta lisätäksesi tuotteen ostoskoriin. Ostoskorissa voit vielä muuttaa valitsemiesi tuotteiden määriä tai poistaa tuotteita ostoskorista. Varaus on valmis, kun painat ”Vahvista varaus” -painiketta ostoskorissa. Saat tämän jälkeen vahvistusviestin tekemästäsi varauksesta rekisteröitymishetkellä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Saat sähköpostitse vielä uuden ilmoituksen, kun varaamasi tuotteet ovat saapuneet ja noudettavissa valitsemastasi myymälästä. Varaamiesi tuotteiden säilytysaika valitsemassasi myymälässä ilmoitetaan Lidl Plus -sovelluksessa sekä saapumisilmoituksessa. Varaamiasi tuotteita säilytetään myymälässä sinulle ilmoittamamme säilytysaika, eikä säilytysajan pidentäminen ole mahdollista. Voit myös seurata varauksesi tilaa Lidl Plus -sovelluksessa milloin tahansa.

6.4    Nouto ja osto myymälästä
Noutaaksesi varaamasi tuotteet, ota ystävällisesti yhteyttä myymälän henkilökuntaan valitsemassasi myymälässä, ja ilmoita heille saamasi varausnumero. Varausnumeron löydät Lidl Plus -sovelluksesta, varausvahvistuksesta tai saapumisilmoituksesta. Varaamiesi tuotteiden ostaminen tapahtuu maksamalla tuotteet normaalisti sen myymälän kassalla, josta noudat tuotteet. Tuotteen osto- / myyntitapahtumassa sopimuskumppanisi on Lidl Suomi Ky.

6.5    Varauksen muutokset ja peruuttaminen
Varauksesi on oletusarvoisesti ”Käsittelyssä” -tilassa varauspäivän kello 23:59 saakka. Voit tehdä muutoksia varaukseesi tai perua sen kokonaan tai osittain niin kauan kuin varauksesi on ”Käsiteltävänä” -tilassa. Muutokset ja peruutukset voit tehdä Lidl Plus -sovelluksen ”Varauksen yhteenveto” -osiossa painikkeiden ”Muokkaa” tai ”Peruuta varaus” kautta. Painamalla ”Muokkaa” -painiketta, aiempi varauksesi peruutetaan ja kaikki alun perin varaamasi tuotteet lisätään uudelleen ostoskoriin. Voit tämän jälkeen muokata ostoskorin sisältöä ja vahvistaa varauksesi uudelleen painamalla ”Vahvista varaus” -painiketta. Jos et vahvista varausta uudelleen, tuotteita ei varata. Jokaisen varaukseen tekemäsi muutoksen tai peruutuksen jälkeen saat vahvistusviestin rekisteröitymisvaiheessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Vaihtoehtona peruutukselle, tai jos varauksen peruutus ei ole teknisesti mahdollista varauksen lakattua olemasta ”Käsittelyssä” -tilassa, voit myös antaa varauksen raueta jättämällä varaamasi tuotteet noutamatta kohdan 6.3 mukaisesti määräytyvän säilytysajan sisällä. 

6.6    Varaushistoria
Niin kauan kuin Varaustoiminto on aktiivinen Lidl Plus -sovelluksessa, tekemäsi varaukset näkyvät Lidl-tililläsi.

7. Sinun velvollisuutesi

Sinun täytyy:
•    antaa oikeat yhteystiedot rekisteröityessäsi ja pitää tietosi ajan tasalla;
•    pitää salasanasi salassa ja vaihtaa se väärinkäytöksen sattuessa tai jos epäilet väärinkäytöstä; ja
•    käyttää Lidl Plus -etuohjelmaa ja -sovellusta näiden ehtojen ja voimassa olevien lakien mukaisesti.

8    Sopimuksen peruuttaminen

8.1    Peruuttamisoikeus
Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi sinun on ilmoitettava meille

Lidl Stiftung & Co. KG
Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Saksa
Sähköposti: tietosuoja@lidlplus.fi
www.lidl.fi/asiakaspalvelu

päätöksestäsi peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esim. kirjeellä postitse tai sähköpostilla) tahdostasi peruuttaa sopimus. Voit käyttää näiden osallistumisehtojen liitteenä olevaa peruttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä meille

Huomaathan, ettei sinulla ole peruuttamisoikeutta enää sen jälkeen, kun sopimuksen kohteena olevan digitaalisen sisällön / palvelun toimittaminen on alkanut.

8.2    Peruuttamisen vaikutukset
Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

8.3    Peruuttamislomake

9. Vahingonkorvausvastuu

Sinulla on oikeus korvaukseen tämän sopimuksen mukaisen palvelun virheestä sinulle aiheutuneesta suorasta ja välittömästä vahingosta. Emme kuitenkaan vastaa sinulle aiheutuneista välillisistä vahingoista, ellei virhe tai siihen perustuva vahinko ole seurausta huolimattomuudesta puolellamme tai sopimuksen kohteena olevat digitaaliset sisällöt tai palvelut poikkeavat siitä, mihin olemme erityisesti sitoutuneet.

Korvausvelvollisuutemme on rajoitettu pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön perusteella korvattaviin vahinkoihin, emmekä vastaa muista vahingoista tai menetyksistä.

Edellä kuvatut vastuunrajoitukset eivät koske antamaamme erityiseen takuusitoumukseen perustuvaa korvausvastuuta tai tuotevastuulain mukaista vastuuta.

10. Lidl Plus -asiakkuuden päättäminen

Sinulla on oikeus päättää osallistumisesi Lidl Plus -etuohjelmaan milloin tahansa ja syytä ilmoittamatta Lidl Plus -sovelluksessa olevan ”Poista tili” -toiminnon kautta. Lidl Stiftungilla on oikeus päättää Lidl Plus -asiakkuus kymmenen (10) päivän irtisanomisajalla, jos asiakas ei noudata näitä osallistumisehtoja tai voimassa olevaa lainsäädäntöä tai muutoin väärinkäyttää tai manipuloi etuohjelmaa tai sovellusta. Asiakkuus voidaan painavasta syystä päättää loppumaan välittömästi.

11. Loppumääräykset

Jos näitä osallistumisehtoja koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakas voi aina myös nostaa kanteen ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.

Euroopan komissio tarjoaa verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/, jossa voit halutessasi myös käynnistää riita-asian käsittelyn.