Lidl Plus -ohjelman osallistumisehdot
Päivitetty: Toukokuu 2025
Versio: 2.1
Nämä Lidl Plus -etuohjelman käyttöehdot (jäljempänä "käyttöehdot") koskevat Lidl Plus -etuohjelmaan rekisteröitymistä ja sen käyttämistä (jäljempänä "palvelu"). Palvelun tarjoaa Lidl Stiftung & Co. KG (jäljempänä "Lidl Stiftung" tai "me"), sähköposti: asiakaspalvelu@lidl.fi. Lidl Stiftung voi kuitenkin käyttää alihankkijoita ja/tai muita Lidlin yritysryhmään kuuluvia yrityksiä (jäljempänä yhdessä Lidl Stiftungin kanssa 'Lidl-yhtiöt' tai 'Lidl') palvelun tarjoamiseen. Palvelu on suunnattu kuluttajille (jäljempänä "käyttäjät" tai "sinä"), jotka haluavat esimerkiksi varata tuotteita, käyttää muita Lidl Plus -toimintoja tai saada tietoa Lidlin ja sen yhteistyökumppaneiden tarjouksista ja kampanjoista, jotka on räätälöity vastaamaan mahdollisimman hyvin käyttäjänsä mielenkiinnon kohteita. Lidl Plus -palvelun käytön tarkoituksena on varmistaa, että saat kiinnostavampaa sisältöä ja erityisesti, ettei Lidl lähetä sinulle tietoja, jotka eivät ensisijaisesti kiinnosta sinua. Asianmukaisen sisällön määrittäminen perustuu erityisesti Lidl-yhtiöiden tuotteiden ja palveluiden osto- ja käyttökäyttäytymiseen, kuten alla on kuvattu.
Salasanalla suojatun Lidl Plus -tilin avulla voit tarkastella, käyttää, hallita ja muokata tietojasi Lidl-yhtiöiden eri palveluissa, kuten Lidlin verkkokaupassa, Lidl-sovelluksessa ("verkkopalvelut") tai keskitetyssä tallennuspaikassa (jäljempänä "tili" tai "Lidl Plus -tili"). Kun olet rekisteröitynyt verkkopalveluun kerran, tili mahdollistaa verkkopalvelujen käytön samalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla, edellyttäen, että tili on otettu käyttöön kyseisessä verkkopalvelussa.
Palvelua tarjotaan näiden käyttöehtojen mukaisesti. Voit milloin tahansa tutustua voimassa oleviin käyttöehtoihin osoitteessa https://www.lidl.fi/c/osallistumisehdot-lidl-plus/s10021544 tai tallentaa ja tulostaa ne. Emme tallenna sopimustekstiä sopimuksen tekemisen jälkeen.
Lidl Plus -ohjelmaan rekisteröityminen edellyttää 18 vuoden vähimmäisikää. Asiakkuus on henkilökohtainen ja etuohjelma on tarkoitettu ainoastaan kuluttaja-asiakkaille. Etuohjelman käyttäminen yritysasiakkaana ei siten ole mahdollista.
Sinun on luotava tili käyttääksesi palvelua.
Voit liittyä Lidl Plus -palveluun antamalla kaikki rekisteröitymisvaiheessa pyydetyt tiedot, mukaan lukien käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ("Kirjautumistiedot") ja klikkaamalla "Rekisteröidy". Vahvistamme matkapuhelinnumerosi rekisteröitymisen aikana lähettämällä sinulle vahvistuskoodin tekstiviestillä. Tämä vahvistus vaaditaan rekisteröitymisen loppuun saattamiseksi. Ennen kuin klikkaat "Rekisteröidy", voit peruuttaa rekisteröitymisesi milloin tahansa sulkemalla Lidl Plus -palvelun tai voit poistaa, lisätä tai korjata eri kenttiin syöttämiäsi tietoja.
Voit rekisteröitymisen jälkeen milloin tahansa muuttaa tilisi tietoja.
Vastaanotettuamme rekisteröitymisesi lähetämme vahvistuksen rekisteröinnin vastaanottamisesta ("vahvistussähköposti") rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tämä tilausvahvistus merkitsee myös tarjouksen hyväksymistä ("sopimuksen solmiminen") ja sisältää vahvistuslinkin. Palvelua voidaan käyttää heti, kun olet vastaanottanut tilausvahvistuksen. Rekisteröitymisen jälkeen sinulle annetaan automaattisesti asiakasnumero.
Meillä on oikeus kieltäytyä tilin luomisesta yksittäistapauksessa ilmoittamatta tarkempaa syytä.
Antamasi sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero eivät saa olla käytössä toisella tilillä. Lisäksi et voi käyttää toiselle henkilölle kuuluvaa sähköpostiosoitetta, matkapuhelinnumeroa tai muita yhteystietoja tilin luomiseen. On myös kiellettyä antaa väliaikaisia, ns. ”kertakäyttöisiä sähköpostiosoitteita” tilin luomiseen. Sinun on pidettävä käyttötietosi turvassa. Lisäksi on kiellettyä antaa kolmansille osapuolille pääsyä tilillesi.
Kaikki tilisi kautta tapahtuva vuorovaikutus Lidlin kanssa katsotaan sinun tekemäksesi. Tämä pätee myös tilanteisiin, joissa kolmannet osapuolet ovat käyttäneet tiliäsi sinusta johtuvasta syystä. Sinun on ilmoitettava meille välittömästi tilisi luvattomasta käytöstä ja muutettava käyttötietojasi, jos sinulla on aihetta uskoa kolmannen osapuolen käyttävän tiliäsi.
Voit rekisteröityä Lidl Plus -palveluun Lidl Plus -sovelluksessa. Tiliä voi käyttää laitteissa, joissa on Android-käyttöjärjestelmä vain, jos laitteessa käytetään Google Chrome -selainta.
Sopimus on saatavilla suomen kielellä.
Tätä kohtaa 4 sovelletaan yksinomaan Lidl Plus -palvelun käyttöön. "Lidl Plus -palvelun käyttö" tarkoittaa näissä käyttöehdoissa Lidl Plus -palvelun käyttöä ensimmäisestä kirjautumisesta Lidl Plus -tilille, joka voi tapahtua automaattisesti onnistuneen rekisteröitymisen jälkeen. Varaus-toiminnon käyttöä käsittelee kohta 6
Palvelun tarkoituksena on erityisesti lähettää sinulle mahdollisimman olennaisia tietoja tai näyttää niitä sinulle olennaisissa verkkopalveluissa ja – mahdollisuuksien mukaan – räätälöidä Lidlin tarjouksia ja palveluita sinulle.
Lidl Plus -palveluun rekisteröityminen ei edellytä maksusuoritusta. Palveluun rekisteröityminen edellyttää kuitenkin, että annat tässä kohdassa tarkoitetut tiedot vastineeksi.
Lidl Plus -palvelun avulla voit hyötyä laajasta valikoimasta tarpeisiisi räätälöityjä palveluita. Näihin kuuluvat erityisesti tarpeisiisi ja toiveisiisi räätälöidyt tarjoukset, osallistuminen kilpailuihin sekä alennukset- ja erikoistarjoukset. Tätä varten pyrimme tunnistamaan kiinnostuksen kohteesi ja mieltymyksesi Lidlin tarjoamien tuotteiden ja palveluiden suhteen.
Tässä osiossa esitetyt tiedot muodostavat perustan, jonka avulla voimme määrittää sinulle sopivat tarjoukset.
Rekisteröitymisen yhteydessä pyydämme sinulta seuraavat perustiedot: Etunimi, syntymäaika, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja salasana. Voit halutessasi lisätä myös tittelisi ja sukupuolesi. Sinulla on mahdollisuus aktivoida "Pysy kirjautuneena" -toiminto, joka helpottaa kirjautumista. Toiminnon aktivoinnin jälkeen laitteesi selaimeen asetetaan 12 kuukauden ajan voimassa oleva eväste, joka tunnistaa sinut seuraavalla käyttökerralla. Voit poistaa tämän evästeen milloin tahansa selaimen asetuksista.
Jos rekisteröidyt yhdistettyyn verkkopalveluun rekisteröitymättä aiemmin toiseen verkkopalveluun, Lidl Plus -tili perustetaan automaattisesti. Jos olet jo rekisteröitynyt johonkin toiseen verkkopalveluun, joka on integroitu Lidl Plus -tiliisi, voit yksinkertaisesti kirjautua toiseen verkkopalveluun, joka on yhteydessä Lidl Plus -palvelun kanssa, käyttämällä olemassa olevia kirjautumistietojasi. Jos Lidl-yhtiöt tarjoavat tulevaisuudessa uusia verkkopalveluja, voit mahdollisesti käyttää myös niitä Lidl Plus -tilisi kautta. Yksittäisiin verkkopalveluihin voidaan soveltaa täydentäviä käyttöehtoja. Lidl Plus -palvelun kertakirjautumistoiminto antaa sinulle portaalien välisen identiteetin, jonka yhdistetyt verkkopalvelut tunnistavat ja tarkistavat, ja jota voit hallita Lidl Plus -tililläsi. Lidl Plus -tilin avulla voit tarkastella, käyttää, hallita ja korjata tietojasi eri verkkopalveluista yhdessä keskitetyssä paikassa. Lidl Plus -tilille tallennetaan asiakastietosi sekä tiedot, jotka olet antanut käyttäessäsi muita verkkopalveluja. Tällä tavoin kaikki asiakastietosi, kirjautumistietosi, vapaaehtoisesti antamasi tiedot olosuhteistasi ja kiinnostuksen kohteistasi "Omat tiedot" -osiosta sekä tiedot tallennetuista maksutavoista ja ostojen ja tilausten historiasta ovat nähtävissä keskitetysti tililläsi. Tarvittaessa tietosi välitetään kyseiselle verkkopalvelulle, kun käytät tiettyjä tarjouksia, jotta kyseisen verkkopalvelun käyttö olisi mahdollisimman yksinkertaista, ja jotta kyseinen maksutapahtuma voitaisiin tarvittaessa suorittaa.
Kun käytät Lidl Pay -palvelua Lidl Plus -palvelun kautta, voit aktivoida niin sanotun kaksivaiheisen todennuksen kaikkiin verkkopalveluihisi. Kun olet aktivoinut kaksivaiheisen todennuksen ja kirjaudut sisään tilillesi, sinua pyydetään joka kerta syöttämään vahvistuskoodi, joka lähetetään matkapuhelinnumeroosi tai meille rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseesi.
Jos et enää halua käyttää kaksivaiheista todennusta, voit poistaa sen käytöstä milloin tahansa Lidl Plus -palvelussa tai merkitä laitteen luotetuksi. Tällöin et kuitenkaan voi enää käyttää Lidl Pay -mobiilimaksupalvelua.
Jos olet vapaaehtoisesti antanut tiettyjä tietoja olosuhteistasi ja kiinnostuksen kohteistasi Lidl Plus -tililläsi, Lidl-yhtiöt voivat myös käyttää näitä tietoja erilaisissa verkkopalveluissa (erityisesti näyttääksesi sinulle henkilökohtaisia tarjouksia).
Jos käytät Lidl Plus -palvelua, voit tunnistautua palvelun avulla kassalla asioidessasi myymälässä. Keräämme sinusta tässä tapauksessa seuraavat tiedot: myymälä, jossa olet asioinut, ostamasi tai palauttamasi tuotteiden tyypin, määrän ja hinnan mukaan eriteltynä, lunastamasi kupongit ja etusetelit, ostokuittisi loppusumma, ostokuittiesi keskimääräisen loppusumman tietyltä ajanjaksolta, ostojesi tiheyden, maksutapahtuman ajankohta ja käytetty maksuväline.
Voit tunnistautua kassalla joko digitaalisella asiakaskortilla tai rekisteröitymisen yhteydessä antamallasi matkapuhelinnumerolla. Lidl Plus -palvelun kupongit otetaan huomioon maksuprosessin aikana kassalla vain, jos olet etukäteen aktivoinut ne sovelluksessa kohdassa "Kupongit".
Jos otat yhteyttä Lidlin asiakaspalveluun, käytämme antamiasi tietoja tässä yhteydessä.
Jos olet antanut suostumuksesi verkkoseurantatietojen käsittelyyn verkkopalveluissa Lidl Plus -palvelun yhteydessä, käytämme näitä tietoja myös määrittääksemme sinulle sopivat tarjoukset.
Huomaa Tietosuojaa koskevat tiedot.
Jos varaat tuotteita Lidl Plus -palvelun kautta ja ostat ne myöhemmin myymälästä, keräämme tietoja varauspalvelun käytöstäsi sekä ostamistasi tuotteista.
Lidl Plus -palvelun avulla voit hyödyntää valittujen yhteistyökumppaneiden erikoistarjouksia. Tarjoukset sisältävät yleensä yhteistyökumppanin antaman yleisen tai yksilöidyn tunnistenumeron (jäljempänä ”kampanjakoodi”), joka tulee esittää yhteistyökumppanille tai joka luetaan lunastuksen yhteydessä. Joissakin tapauksissa kampanjakoodin sijaan sinun on tunnistauduttava Lidl Plus -asiakkaaksi QR-koodilla tai digitaalisella asiakaskortillasi. Tällaiset erikoistarjoukset eivät ole Lidlin tarjouksia, vaan niiden vastaanottaminen ja käyttäminen perustuu yksinomaan kyseisen yhteistyökumppanin ehtoihin ja tietosuojakäytäntöihin. Yhteistyökumppani voi siksi muuttaa tai poistaa tarjouksia milloin tahansa. Kumppaniyritykset ilmoittavat meille kuponkien, arvosetelien ja -koodien lunastuksista. Mikäli "Kumppaniedut" -toiminto sisältää ulkoisia hyperlinkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille, näiden sivustojen sisällöstä vastaa yksinomaan kyseisen sivuston ylläpitäjä.
Jos Lidl Plus -palvelussa tarjotaan yhteistyökumppaneidemme palvesopimuksia koskevaa erikoistarjousta, saamme heiltä sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi, jotta voimme kohdistaa tarjouksen oikein tilillesi.
Lidl Plus -palvelun kautta voit käyttää Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG:n tai Lidl Suomi Ky:n ("operoiva yhtiö") ylläpitämiä sähköautojen latausasemia. Sähkön lataaminen edellyttää, että teet erillisen sopimuksen kyseisen operoivan yhtiön kanssa. Aloittaaksesi latauksen Lidl Plus -palvelun kautta, sinun tulee tunnistautua Lidl Plus -palveluun kyseisellä latauspisteellä ja käynnistää latausprosessi. Ennen latauksen aloittamista kytke sähköautosi latauspisteeseen ja valitse haluamasi latauspiste Lidl Plus -palvelussa.
Näitä käyttöehtoja ei sovelleta sähkön ostamiseen tai latausasemien käyttöön. Näissä tapauksissa sovelletaan yksinomaan operoivan yhtiön omia ehtoja.
Yleistä
Lidl Plus -käyttäjänä voit halutessasi rekisteröidä pankki- tai luottokorttisi Lidl Pay -mobiilimaksupalveluumme ja maksaa (esim. Lidl myymälöissä) ostamasi tavarat tai palvelut kätevästi mobiililaitteellasi eri maksupisteissä (esim. kassalla jne.). Voit käyttää tässä palvelussa Visa-, Mastercard- ja Maestro-luotto- tai maksukortteja. Mobiilimaksujen käyttöön saattaa liittyä maksupalveluntarjoajien omia lisäehtoja ja tietosuojailmoituksia. Lidl Plus -palveluun rekisteröityminen tapahtuu suojatussa ympäristössä.
Kortin rekisteröintimenettely
Voit tallentaa useita luotto- tai pankkikortteja Lidl Payn käyttöä varten. Ennen kuin voit lisätä kortin ensimmäistä kertaa, sinua pyydetään luomaan henkilökohtainen pääsykoodi. Tämä pääsykoodi ei vastaa luottokorttisi pääsykoodia, vaan voit antaa sen vapaasti. Jos käytät muita todennusmenetelmiä, saatetaan soveltaa myös kyseisten palveluntarjoajien käyttöehtoja ja tietosuojailmoituksia (esim. Applen TouchID- tai FaceID-toimintojen osalta). Kun olet rekisteröinyt kortin ensimmäisen kerran tai lisännyt uusia kortteja, sinut ohjataan maksualustan tarjoajan suojatulle verkkosivustolle kortin rekisteröintiä varten Lidl Plus -palvelussa. Tässä voit syöttää tarvittavat tiedot (kortin numero, voimassaolo, luottokortin tarkistusnumero (CVV2)). Kun vahvistat rekisteröitymisesi lomakkeella, maksupalveluntarjoaja tarkistaa tietosi ja luo tunnisteen, joka tallennetaan Lidl Plus -asiakasprofiiliisi. Tämä tunniste ei sisällä korttitietoja, ja sitä käytetään ainoastaan rekisteröidyn kortin liittämiseen luotto- tai pankkikorttiisi maksupalveluntarjoajan puolella tapahtuman aikana.
Kun kortin rekisteröinti on onnistunut, maksupalveluntarjoaja lähettää meille tunnisteen lisäksi korttisi numeron 6 tai 8 ensimmäistä (kortin numeron pituudesta riippuen) ja 4 viimeistä numeroa sekä kortin viimeisen voimassaolopäivän, jotka liitetään Lidl Plus -asiakasprofiiliisi.
Maksuprosessi
Kun avaat digitaalisen Lidl Plus -asiakaskorttisi, voit määrittää liukusäätimellä, että haluat käyttää mobiilimaksamista kassalla. Tämä asetus säilyy, kunnes muutat sitä uudelleen. Tämä ei koske maksamista latausasemalla tai digitaalisissa palveluissa. Jos olet valinnut mobiilimaksamisen, sinun on syötettävä pääsykoodisi ennen jokaista maksutapahtumaa digitaalisen koodin luomiseksi. Tämä on voimassa 15 minuuttia. Kun 15 minuuttia on kulunut, sinun on luotava uusi koodi.
Maksuprosessin aikana luottokorttisi tunnistava tunniste lähetetään maksupalveluntarjoajalle yhdessä maksettavan summan ja muiden tapahtumakohtaisten tietojen kanssa. Heti kun he ovat vahvistaneet tapahtuman, tuotteiden tai palvelujen osto viimeistellään, ja saat laskun, jossa on vastaavat korttitapahtuman tiedot, kuten minkä tahansa muun luotto- tai pankkikortilla tehdyn tuotteiden tai palvelujen oston yhteydessä.
Jotta maksutapahtuma voidaan toteuttaa direktiivin (EU) 2015/2366 ("PSD 2"), sovellettavien kansallisten täytäntöönpanosäädösten ja delegoidun asetuksen (EU) 2018/389 säännösten mukaisesti, annamme luottolaitoksesi tai maksuvälineesi (kuten pankki- tai luottokorttisi) myöntävän tahon suorittaa palveluntarjoajiemme avulla asiakkaan todentamisen ja alustavat riskianalyysit arvioidakseen asiakkaan todentamisen tarpeellisuuden. Näin varmistetaan, että käytät maksuvälinettä itse, eikä joku muu henkilö, jolla on vilpilliset tarkoitusperät. Nämä tiedot koskevat erityisesti henkilötietojasi, nykyistä maksutapahtumaa ja aiempaa maksukäyttäytymistäsi.
Pääsykoodin huolellinen käsittely
Olet velvollinen (1) olemaan luovuttamatta mobiilimaksamista varten määrittämääsi pääsykoodia kolmansille osapuolille, (2) pitämään sen erillään matkapuhelimestasi ja erityisesti (3) olemaan tallentamatta sitä esimerkiksi puhelimesi muistiinpanosovellukseen.
Lidl Payn estäminen
Meillä on erityinen oikeus estää Lidl Pay -palvelun käyttö puolestasi jossakin seuraavista tapauksista:
- jos se on tarpeen oikeutettujen etujemme tai maksupalveluntarjoajan etujen suojaamiseksi,
- jos Lidl Plus- tai Lidl Pay -palvelua käytetään väärin tai vilpillisesti tai jos epäillään Lidl Plus- tai Lidl Pay -palvelun väärinkäyttöä tai vilpillistä käyttöä,
- mikäli niin sanottu "kaksivaiheinen todennus" on pois päältä Lidl Plus -tililläsi. Kaksivaiheisen todennuksen avulla sinua pyydetään aina tilillesi kirjautuessa syöttämään vahvistuskoodi, joka lähetetään meille rekisteröityyn matkapuhelinnumeroosi tai sähköpostiosoitteeseesi.
Jos Lidl Pay on estetty, et voi enää käsitellä maksuja Lidl Payn kautta. Ilmoitamme sinulle mahdollisesta Lidl Pay -palvelun estämisestä, ja ilmoitamme syyn mahdollisuuksien mukaan ennen estämistä. Sama pätee myös eston purkamiseen.
Lidl Payn deaktivointi
Meillä on erityinen oikeus poistaa Lidl Pay käytöstäsi jossakin seuraavista tapauksista:
- jos Lidl Payn pääsykoodi tai luotto- tai pankkikortin viimeinen voimassaolopäivä on syötetty väärin viisi kertaa peräkkäin;
- jos et käytä Lidl Pay -toimintoa yli 24 kuukauteen.
Lidl Payn poistaminen käytöstä tarkoittaa, että et voi enää käsitellä maksuja Lidl Payn kautta.
Unohtunut pääsykoodi
Jos et enää muista Lidl Payn pääsykoodia, voit vaihtaa pääsykoodin ja määrittää uuden pääsykoodin menettämättä syöttämiäsi tietoja.
Riippuen Lidl Pay -palveluun tallentamistasi maksutiedoista, sinun on tehtävä yksi tai kaksi turvatarkastusta uuden pääsykoodin syöttämiseksi. Turvatarkastus voi sisältää maksutietojen pyytämisen, matkapuhelimen vahvistamisen tai muita tietoja, kuten rekisteröidyn pankki- tai luottokortin voimassaolon päättymispäivän.
Saamme tietoja verkkopalveluiden tai muiden Lidl-yritysryhmän yhtiöiden sovellusten, verkkosivustojen tai muiden digitaalisten palveluiden, kuten Click and Pick -palvelun, kukkatarjousten, matkatarjousten, online-reseptien, valokuvatarjousten, Monsieur Cuisine -sovelluksen jne. käytöstäsi (erityisesti valitut ja ostetut tuotteet, maksutiedot ja toimitustapaa koskevat tiedot, vastauksesi kyselyihin, osallistumisesi kilpailuihin, ostoskoriin tallennetut tuotteet, ostojesi tiheys, seurantatietosi, valitsemasi suosikkireseptit jne.) ja mahdollisuuksien mukaan liittää ne henkilötietoihisi, sähköpostiosoitteeseesi tai asiakasnumeroosi. Yhdistämme kerätyt tiedot myös myymälästä ostamiasi tuotteita koskeviin tietoihin, jotta voimme esimerkiksi tarjota sinulle mieltymystesi ja kiinnostuksen kohteidesi mukaan räätälöityjä tarjouksia ja osallistumista kampanjoihin, tarjota sinulle osallistumismahdollisuus erityisiin kampanjoihin ja räätälöidä sinulle paremmin mainontaa.
Lidl Plus tarjoaa sinulle pakkausten palautuksia varten digitaalisen "Talletukseni"-panttipalautusjärjestelmän. Skannaa ensin palautusautomaatin QR-koodi omassa mobiililaitteessasi olevalla Lidl-sovelluksella. Aloita sitten muovi- ja/tai lasipullojen, tölkkien tai muiden automaattiin hyväksyttyjen materiaalien asettaminen automaattiin. Lopuksi saat digitaalisen Lidl Plus -panttikuitin. Lidl Plus -palvelussa näet nykyisten ja jo lunastettujen kuponkiesi tilan ja voit hallita niitä. Voit valita kaikkien käytettävissä olevien arvosetelien automaattisen lunastamisen milloin tahansa, tai valita manuaalisesti vain ne arvosetelit, jotka haluat lunastaa seuraavaksi.
Lunastaaksesi kupongit sinun tarvitsee vain skannata Lidl Plus -asiakaskorttisi kassalla. Jos lunastus ei poikkeuksellisesti onnistu, voit aina etsiä vara-QR-koodin Lidl Plus -palvelusta ja skannata sen. Kukin manuaalisesti lunastettava QR-koodi voi sisältää enintään 10 erilaista kuponkia. Jos haluat lunastaa kerralla yli 10 kuponkia, saat lisää QR-koodeja, jotka voit skannata kassalla. Osto ei ole pakollinen kupongin lunastamiseksi.
Jos valitset digitaalisen kupongin, et voi enää saada fyysistä kuponkia.
Tositteet ovat voimassa 3 täyttä vuotta seuraavan vuoden tammikuun 1. päivästä alkaen. Jos poistat Lidl Plus -tilisi, kaikki tietosi, mukaan lukien panttikuitit, poistetaan. Niiden palauttaminen on siis mahdotonta.
Tiettyjen kulutustavoitteiden saavuttaminen kuukaudessa palkitaan kupongilla. Pidätämme oikeuden muuttaa henkilökohtaisia kulutustavoitteesi raja-arvoja ja vastaavien kuponkien arvoa tai tyyppiä aika ajoin kunkin kuukauden alussa.
Lidl Plus -mitalit on toiminto, jolla voit kerätä leimoja mitalien muodossa. Mitaleja voi kerätä osana Lidlin kampanjoita (esim. ostamalla tiettyjä tuotteita). Haasteen suorittamisen jälkeen saat mitalin sovelluksen “Lidl Plus -mitalit” osioon.
Lisätietoja tietystä mitalista (kesto, sijainti, haasteen kuvaus jne.) löytyy sovelluksen “Lidl Plus -mitalit” -osiosta ja ne voivat vaihdella kampanjan mukaan.
Keräämme tietokantaamme kohdassa 4.2 kuvatut tiedot. Analysoimme tietoja tunnistaaksemme asioita, joista saatat olla kiinnostunut, jotta voimme ensisijaisesti lähettää tai näyttää tällaisia tietoja sinulle. Käytämme myös matemaattis-tilastollisia menetelmiä määrittääksemme mahdolliset tuotteita koskevat kiinnostuksen kohteet ottaen huomioon tuotevalikoimamme. Tätä varten henkilötietojasi verrataan muiden asiakkaiden tietoihin. Tämän vertailun perusteella voimme päätellä, mitkä muut tuotteet ja tarjoukset voisivat kiinnostaa sinua ja muita asiakkaita, joilla on samanlaiset kiinostuksen kohteet ja jotka ovat osoittaneet kiinnostusta vastaaviin tuotteisiin. Lidlillä ei kuitenkaan ole oikeudellista velvoitetta varmistaa, että tietojenkäsittely toimii aina kuvatulla tavalla. Antamasi suostumuksen perusteella voimme analysoida sovelluksen käyttöäsi sekä laatia käyttäjäsegmentointiprofiileja kehittääksemme ja kohdentaaksemme palvelujamme. Luovutamme nämä henkilötietosi tämän sopimuksen mukaisia mainostarkoituksia varten. Se antaa meille myös yleistä tietoa sovelluksemme optimoinnista ja mainoskampanjoidemme onnistumisesta. Tarjoamme mainoskumppaneillemme tilastollisesti käsiteltyjä, nimettömiä tietoja heidän mainoskampanjoidensa onnistumisesta laskutusta varten. Mainoskumppanimme eivät voi jäljittää näitä tietoja sinuun henkilökohtaisesti (muista tiedonsiirroista katso Lidl Plus -palvelun tietosuojaselosteet).
Jotta voimme herättää kiinnostuksesi myös sellaisiin tuoteryhmiin, joita et yleensä osta, saatat ajoittain saada tarjouksia muista Lidl Plus -tuoteryhmistä. Lisäksi on mahdollista, että eri käyttäjäryhmille tarjotaan samasta tuoteryhmästä erilaisia alennuksia, jotta voimme testata ja kehittää Lidlin kaupallisia kampanjoita.
Palvelun käyttäminen edellyttää voimassa olevaa matkapuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja Lidl Plus -tiliä.
Jotta voit käyttää Lidl Plus -ohjelmaa täysimääräisesti, sinun on ladattava ohjelmisto sovelluskaupasta. Eri matkapuhelintyypeille on saatavilla erityisiä ohjelmistoversioita. Joihinkin tyyppeihin ei voida teknisistä syistä tarjota sopivaa ohjelmistoa. Jos matkapuhelimeesi ei ole saatavilla sopivaa ohjelmistoversiota, et voi käyttää palveluja. Lidl Stiftung pyrkii kuitenkin tarjoamaan ohjelmistoja mahdollisimman monille eri mallityypeille. Koska mobiililaitteiden tuotevalikoima muuttuu jatkuvasti, Lidl Stiftung ei pysty toimittamaan ajantasaista luetteloa kaikista matkapuhelimista, joilla palveluja voidaan käyttää.
Palvelun käyttäminen edellyttää säännöllistä tiedonsiirtoa matkapuhelimesta. Tiedonsiirron laajuus ja tiheys riippuvat palvelun käyttötavasta ja -laajuudesta. Sinä vastaat tiedonsiirrosta aiheutuvista yhteyskustannuksista. Kustannusten määrä riippuu sinun ja matkapuhelinoperaattorisi välisestä sopimuksesta. Palvelun käyttö ei ole mahdollista ilman matkapuhelinta tai internet-yhteyttä.
Internet-yhteyden perustamisesta ja ylläpidosta käyttäjälle aiheutuvat kustannukset eivät kuulu Lidl Stiftungin palveluihin. Tätä koskee yksinomaan sinun ja Internet-palveluntarjoajasi välinen sopimussuhde.
Palvelun käyttö edellyttää myös riittävää akkuvirtaa ja näytön kirkkautta, jotta QR-koodit voidaan skannata kassaprosessin aikana.
Palvelun käyttö manipuloidulla päätelaitteella (esim. ”jailbreaking”/”rooting”) ei ole sallittua.
Lidl Plus -sovellus tukee seuraavia kieliä: bulgaria, kroatia, tšekki, tanska, hollanti, englanti, viro, suomi, ranska, saksa, kreikka, unkari, italia, latvia, liettua, puola, portugali, romania, venäjä, serbia, slovakki, sloveeni, espanja ja ruotsi.
Lidl Plus -tili on salasanasuojattu käyttäjätietojen turvallisuuden varmistamiseksi.
Palvelun täysimittainen käyttö edellyttää Lidl Plus -sovelluksen säännöllistä päivittämistä.
Tätä kohtaa sovelletaan varaustoiminnon käyttöön. Varaustoiminto on käytettävissä vain Lidl Plus -palvelussa.
Varaustoiminnon avulla voit varata Lidl Plus -palvelussa määritellyt tuotteet ja noutaa ne sitten valitsemastasi myymälästä. Tätä varten sinun on ensin rekisteröidyttävä Lidl Plus -palveluun kohdan 3 ohjeiden mukaisesti. Huomaa, että jotkin valikoimamme tuotteet ovat saatavilla vain rajoitetun ajan. Pidätämme siksi oikeuden rajoittaa Lidl Plus -palvelun varaustoimintoa tai poistaa sen käytöstä milloin tahansa, myös ilman ennakkoilmoitusta.
Varaukset eivät ole sitovia. Varauksesta ei aiheudu pääasiallisia sopimusvelvoitteita, eli varaus ei velvoita sinua ostamaan eikä se luo sinulle oikeutta tuotteiden omistusoikeuden säilyttämiseen tai siirtämiseen.
Lidl Plus -palvelun varaustoiminto näyttää sinulle automaattisesti tuotteet, jotka ovat saatavilla valitsemassasi myymälässä. Jos tuotteita ei ole saatavilla valitussa myymälässä, voit vaihtaa toiseen myymälään. Voit tehdä varauksen valitsemalla ensin tuotteen ja haluamasi määrän Lidl Plus -palvelussa ja asettamalla tuotteen ostoskoriin napsauttamalla "Varaa"-painiketta.
Ostoskorissa voit edelleen muuttaa valittujen tuotteiden määrää tai poistaa tuotteita ostoskorista. Varaus on valmis heti, kun klikkaat ostoskorissa "Varaa nyt sitoumuksetta". Tämän jälkeen saat vahvistuksen varauksesi vastaanottamisesta rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Heti, kun varatut tuotteet on talletettu sinulle myymälään ja ovat valmiina noudettavaksi, saat myös noutoilmoituksen sähköpostitse. Varattujen tuotteiden tarkan saatavuusajan löydät Lidl Plus -myymälästä sekä noutoilmoituksesta. Säilytysaikaa ei ole mahdollista pidentää myymälässä. Voit myös seurata varauksesi tilaa milloin tahansa Lidl Plus -palvelussa.
Jos haluat noutaa varaamasi tuotteet, ota yhteyttä myymälän työntekijään valitussa myymälässä ja ilmoita hänelle varauksen tilausnumero, joka löytyy Lidl Plus -palvelusta, varausvahvistuksesta tai noutoilmoituksesta. Varatut tuotteet ostetaan maksamalla ne paikan päällä kaupan kassalla. Sopimuskumppani on Lidl-yritys, joka ylläpitää noutomyymälää.
Voit muuttaa tai peruuttaa varauksen kokonaan tai osittain Lidl Plus -palvelun "Varauksesi" -osiossa klikkaamalla "Muuta" tai "Peruuta varaus" -painiketta. Napsauttamalla "Muuta"-painiketta edellinen varauksesi peruuntuu, ja kaikki alun perin varaamasi tuotteet lisätään uudelleen ostoskoriin. Tämän jälkeen voit muokata ostoskoria ja vahvistaa varauksen uudelleen napsauttamalla "Varaa nyt sitoumuksetta". Jos varausta ei vahvisteta uudelleen, tuotteita ei varata. Jokaisen varauksen muutoksen tai peruutuksen jälkeen saat vahvistusviestin rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Vaihtoehtona peruuttamiselle, tai jos varauksen peruuttaminen ei ole enää teknisesti mahdollista, koska varaus ei ole enää valmisteilla, voit myös antaa varauksen raueta, jos et nouda varattuja tuotteita kohdassa 6.3 määritellyn toimitusajan kuluessa.
Niin kauan kuin Lidl Plus -palvelun varaustoiminto on aktiivinen, varauksesi näkyvät tililläsi.
Sinun on:
- annettava oikeat tiedot rekisteröityessäsi ja pidettävä profiilisi ajan tasalla;
- päivitettävä matkapuhelinnumerosi Lidl Plus -palvelussa heti, kun vaihdat matkapuhelinnumerosi;
- pidettävä salasanasi salassa ja vaihdettava se, jos sitä käytetään väärin tai epäillään väärinkäytetyksi, ja
- käytettävä palvelua sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.
Huomaa myös, että käytämme ensisijaisesti matkapuhelinnumeroasi tunnistamaan sinut Lidl Plus -tilisi valtuutetuksi haltijaksi. Siksi on erityisen tärkeää, että nykyinen matkapuhelinnumerosi on aina tallennettu Lidl Plus -palveluun. Tämä on ainoa tapa varmistaa, että pääset Lidl Plus -tilillesi milloin tahansa, vaikka unohtaisitkin salasanasi, ja ettei kukaan ulkopuolinen pääse Lidl Plus -tilillesi, jos vaihdat matkapuhelinnumerosi.
Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa ilman syytä. Peruuttamisaika on 14 päivää sopimuksen tekopäivästä.
Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, ota yhteyttä:
Lidl Stiftung & Co. KG
Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Saksa
Sähköposti: tietosuoja@lidlplus.fi
ja ilmoita päätöksestäsi irtisanoa tämä sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esim. postitse, faksilla tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä). Voit käyttää oheista peruutuslomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollista.
Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruutusoikeuden käyttämisestä ennen peruutusajan päättymistä.
Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Jos olet pyytänyt palvelujen aloittamista peruuttamisajan aikana, sinun on maksettava meille kohtuullinen summa, joka vastaa jo suoritettujen palvelujen osuutta siihen mennessä, kun ilmoitat meille peruuttamisoikeuden käyttämisestä tämän sopimuksen osalta, verrattuna sopimuksessa määrättyjen palvelujen kokonaislaajuuteen.
Lataa peruutuslomake PDF-muodossa alta.
Yksittäisten verkkopalvelujen ylläpitäjät ovat yksin vastuussa palvelujensa tarjoamisesta. Lidl Stiftung ei ole vastuussa tästä mahdollisesti aiheutuvista korvausvaatimuksista. Sama pätee myös muiden riippumattomien kolmansien osapuolten, kuten Internet-palveluntarjoajan, suorittamiin maksuihin.
Olemme rajoituksetta vastuussa tahallisuudesta ja törkeästä huolimattomuudesta sekä vahingoista, jotka johtuvat hengen, ruumiin tai terveyden vahingoittumisesta.
Jos kyseessä on lievä huolimattomuus, olemme vastuussa vain, jos olennainen sopimusvelvoite on laiminlyöty. Tässä mielessä olennainen sopimusvelvoite on velvoite, jonka täyttäminen on sopimuksen täyttämisen kannalta olennaisen tärkeää ja jonka täyttämiseen sopimuskumppani voi sen vuoksi säännöllisesti luottaa. Tässä tapauksessa vastuu rajoittuu sopimuksen tekohetkellä tyypilliseen ja ennakoitavissa olevaan vahinkoon.
Vastuunrajoituksia sovelletaan vastaavasti työntekijöihimme, asiamiehiimme ja avustajiimme.
Tämä ei vaikuta meidän vastuuseemme nimenomaisesti sellaisiksi nimetyistä takuista eikä tuotevastuulakiin perustuvista vaatimuksista.
Kaikki muut vastuumme on poissuljettu.
Sinulla on oikeus peruuttaa rekisteröitymisesi milloin tahansa ilman syytä, esimerkiksi klikkaamalla "Poista tili" -toimintoa. Lidl Stiftung voi myös peruuttaa rekisteröitymisesi milloin tahansa 14 (neljäntoista) päivän irtisanomisajalla ilman painavaa syytä. Lidl Stiftung voi harkita peruuttamista etenkin, jos käyttäjä rikkoo näiden käyttöehtojen määräyksiä. Palvelun käyttö voidaan estää, kunnes mahdolliset ongelmatilanteet on selvitetty. Pidätämme erityisesti oikeuden poistaa Lidl Plus -tilisi, jos annat vääriä tietoja. Tämä ei vaikuta osapuolten oikeuteen irtisanoa sopimusta poikkeuksellisesti perustellusta syystä.
Jos näitä käyttöehtoja koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ( www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Emme kuitenkaan ole velvollisia tai halukkaita osallistumaan riidanratkaisumenettelyyn kuluttajariitalautakunnassa. Asiakas voi aina myös nostaa kanteen ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.
Nämä käyttöehdot koskevat yksinomaan liikesuhteita asiakkaiden kanssa, joiden asuinpaikka on mahdollisesti vain tilapäisesti Suomi. Tähän ei myöskään vaikuta muut Lidl Plus -palvelun kieliversiot.