Lidl Plus -ohjelman osallistumisehdot

Päivitetty: Lokakuu 2024

Versio: 2.0

Avataksesi PDF-tiedoston tarvitset ohjelman Adobe Acrobat Reader Adobe Acrobat Reader.

Nämä Lidl Plus -osallistumisehdot ("osallistumisehdot") koskevat osallistumista Lidl Plus -asiakasohjelmaan (jäljempänä "palvelu"). Palvelun tarjoaa Lidl Stiftung & Co. KG (jäljempänä "Lidl Stiftung" tai "me"). Lidl Stiftunglla on kuitenkin oikeus käyttää alihankkijoita ja/tai muita Lidl-konserniin kuuluvia yrityksiä (jäljempänä yhdessä Lidl Stiftungin kanssa 'Lidl-yhtiöt' tai 'Lidl') palvelun tarjoamiseen. Palvelu on suunnattu kuluttajille (jäljempänä"käyttäjät" tai "sinä"), jotka haluavat esimerkiksi varata tuotteita tai käyttää muita Lidl Plus -toimintoja ja/tai saada Lidl Plus -palvelun kautta Lidliltä henkilökohtaista tietoa Lidlin ja valittujen yhteistyökumppaneiden tarjouksista ja myynninedistämistoimista, jotka vastaavat mahdollisimman hyvin kiinnostuksen kohteitasi. Lidl Plus -palvelun käytöllä pyritään siis varmistamaan, että saat merkityksellisempää sisältöä ja erityisesti, että Lidl ei lähetä sinulle tietoja, jotka eivät alun alkaenkaan kiinnosta sinua. Asianmukaisen sisällön määrittelyn perustana on erityisesti Lidl-yhtiöiden tuotteiden ja palveluiden osto- ja käyttökäyttäytyminen, kuten jäljempänä on kuvattu.


Salasanalla suojatun Lidl Plus -tilin avulla voit tarkastella, käyttää, hallita ja muokata tietojasi konsernin eri palveluista, kuten Lidl-verkkokaupasta, Lidl-sovelluksesta jne. ("verkkopalvelut") tai keskitetyssä tallennuspaikassa (jäljempänä "tili" tai "Lidl Plus -tili"). Kun olet kerran rekisteröitynyt verkkopalveluun, voit käyttää verkkopalveluja samalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jos tili on käytössä kyseisessä verkkopalvelussa.


Palvelua tarjotaan seuraavien osallistumisehtojen mukaisesti. Voit milloin tahansa tutustua voimassa oleviin osallistumisehtoihin osoitteessa [LINKKI] ja tallentaa tai tulostaa ne. Emme tallenna sopimustekstiä sopimuksen tekemisen jälkeen.


Lidl Outlet -kaupat eivät tällä hetkellä osallistu Lidl Plus -ohjelmaan. Et voi hyödyntää Lidl Plus -etua outlet-myymälöissämme, etkä tunnistaa itseäsi Lidl Plus -asiakkaaksi kassalla.

Jotta voit rekisteröityä palveluun sinun on oltava vähintään 18-vuotias. Asiakkuus on henkilökohtainen ja etuohjelma on tarkoitettu ainoastaan kuluttaja-asiakkaille. Etuohjelman käyttäminen yritysasiakkaana ei siten ole mahdollista.

Jotta voit käyttää palveluamme, sinun on luotava tili.


Voit liittyä Lidl Plus -palveluun ja käyttää sitä napsauttamalla Lidl Plus -palvelussa "Seuraava" ja antamalla kaikki pyydetyt tiedot, mukaan lukien tilisi käyttäjätunnuksen ja salasanan ("Kirjautumistiedot") ja napsauttamalla sitten "Rekisteröidy nyt". Lidl Plus -palveluun rekisteröityminen on maksutonta. Ennen kuin napsautat "Rekisteröidy nyt", voit peruuttaa rekisteröitymisesi milloin tahansa sulkemalla Lidl Plus -palvelun tai voit poistaa, lisätä tai korjata eri kenttiin syöttämiäsi tietoja. Vahvistamme matkapuhelinnumerosi rekisteröintiprosessin aikana lähettämällä sinulle tekstiviestin, jossa on vahvistuskoodi. Tämä vahvistus vaaditaan rekisteröintiprosessin loppuun saattamiseksiRekisteröitymisen jälkeen voit milloin tahansa muuttaa henkilökohtaiseen tiliisi antamiasi tietoja.


Kun olemme vastaanottaneet hakemuksesi liittyä Lidl Plus -palveluun, lähetämme sinulle rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen sähköpostiviestin vahvistaaksemme, että olemme vastaanottaneet hakemuksesi ja että olet rekisteröitynyt Lidl Plus -palvelun käyttäjäksi ("Vahvistussähköposti"). Tämä vahvistussähköposti tarkoittaa, että rekisteröintiprosessisi on onnistunut, joten voit aloittaa Lidl Plus -palvelun käytön heti sen saatuasi. Tämä vahvistussähköposti sisältää myös vahvistuslinkin, jota napsauttamalla voit vahvistaa sähköpostiosoitteesi ja linkittää sen tiliisi. Saat myös automaattisesti Lidl Plus -asiakasnumeron rekisteröityessäsi.Koska tarjoamme palvelua vapaaehtoisesti ja maksutta, meillä on oikeus kieltäytyä tilin luomisesta yksittäistapauksissa ilmoittamatta syytä.

  • Tilin määrittämistä varten antamaasi sähköpostiosoitetta ja matkapuhelinnumeroa ei saa olla jo käytetty toisella tilillä. Et myöskään voi käyttää jonkun toisen sähköpostiosoitetta, matkapuhelinnumeroa tai muita yhteystietoja tilin luomiseen. Et myöskään saa käyttää väliaikaisia osoitteita eri tilien luomiseen. Sinun on pidettävä käyttötietosi turvassa ja pidättäydyttävä antamasta kolmansille osapuolille pääsyä tilillesi.Kaikki tilisi kautta tapahtunut vuorovaikutus Lidlin kanssa katsotaan tapahtuneeksi kanssasi. Tämä pätee myös, jos jokin kolmas osapuoli on käyttänyt tiliäsi, riippumatta siitä, onko hän päässyt tilillesi toimiesi tai laiminlyöntisi kautta. Sinun on ilmoitettava meille välittömästi tilisi luvattomasta käytöstä ja muutettava käyttötietojasi, jos sinulla on syytä uskoa, että luvaton kolmas osapuoli on käyttänyt tiliäsi. Voit rekisteröityä Lidl Plus -palveluun Lidl Shopping App -sovelluksen kautta.
  • Lidl Shopping App -sovelluksen kautta

Tiliä voi käyttää laitteissa, joissa on Android-käyttöjärjestelmä vain, jos laitteessa käytetään Google Chrome -selainta.

Tätä 4 kohtaa sovelletaan yksinomaan Lidl Plus -palvelun käyttöön. "Lidl Plus -palvelun käyttö" tarkoittaa näissä osallistumisehdoissa Lidl Plus -palvelun käyttöä ensimmäisestä kirjautumisesta Lidl Plus -tilille, joka voi tapahtua automaattisesti onnistuneen rekisteröitymisen jälkeen. Varaus-toiminnon käyttöä koskee kohta 6.

Palvelun tarkoituksena on erityisesti lähettää sinulle olennaisia mahdollisimman tietoja tai näyttää ne sinulle Lidl Plus palvelussa sekä mahdollisuuksien mukaan räätälöidä Lidlin tarjoukset ja palvelut sinulle sopiviksi.


Lidl Plus -ohjelmaan osallistuminen on maksutonta.


Lidl Plus -palvelun avulla voit hyötyä monista räätälöidyistä palveluista. Näihin kuuluvat erityisesti tarpeisiisi ja toiveisiisi räätälöidyt tarjoukset, kilpailuihin osallistuminen sekä alennus- ja erikoistarjoukset. Tätä silmällä pitäen pyrimme tunnistamaan mielenkiinnon kohteesi ja mieltymyksesi Lidlin tarjoamien tuotteiden ja palveluiden suhteen.

Tässä osiossa luetellut tiedot muodostavat perustan, jonka perusteella voimme määrittää sinulle sopivat tarjoukset.

Rekisteröitymisprosessin yhteydessä pyydämme seuraavia asiakkaan perustietoja: Etunimi, syntymäaika, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero ja salasana. Voit halutessasi syöttää tittelisi ja sukupuolesi. Sinulla on myös mahdollisuus aktivoida "Pysy kirjautuneena" -toiminto kätevää kirjautumista varten. Toiminnon aktivoinnin jälkeen laitteesi selaimeen asetetaan pysyvä eväste (12 kuukautta), joka varmistaa, että tili tunnistaa sinut, kun seuraavan kerran käytät sitä. Tämän evästeen voi myös poistaa milloin tahansa selaimen asetuksista.


Jos rekisteröidyt yhdistettyyn verkkopalveluun rekisteröitymättä aiemmin toiseen verkkopalveluun, Lidl Plus -tili perustetaan automaattisesti. Jos olet jo rekisteröitynyt johonkin toiseen verkkopalveluun, joka on integroitu Lidl Plus -tiliisi, voit yksinkertaisesti kirjautua toiseen verkkopalveluun, joka on vuorovaikutuksessa Lidl Plus -palvelun kanssa, käyttämällä olemassa olevia kirjautumistietojasi. Jos Lidl-yhtiöt tarjoavat tulevaisuudessa uusia verkkopalveluja, voit mahdollisesti käyttää myös niitä Lidl Plus -tilisi kautta. Yksittäisiin verkkopalveluihin voidaan soveltaa täydentäviä käyttöehtoja. Lidl Plus -palvelun kertakirjautumistoiminto antaa sinulle portaalien välisen identiteetin, jonka yhdistetyt verkkopalvelut tunnistavat ja tarkistavat, ja jota voit hallita Lidl Plus -tililläsi. Lidl Plus -tilin avulla voit tarkastella, käyttää, hallita ja korjata tietojasi eri verkkopalveluista yhdessä keskitetyssä paikassa. Lidl Plus -tilille tallennetaan asiakastietosi sekä tiedot, jotka olet antanut käyttäessäsi muita verkkopalveluja. Tällä tavoin kaikki asiakastietosi, kirjautumistietosi, vapaaehtoisesti antamasi tiedot olosuhteistasi ja kiinnostuksen kohteistasi "Tietoja minusta" -osiosta ja tiedot Family Club -ohjelman puitteissa myönnetyistä eduista sekä tiedot tallennetuista maksutavoista ja ostojen ja tilausten historiasta ovat nähtävissä keskitetysti tililläsi. Tarvittaessa tietosi välitetään kyseiselle verkkopalvelulle, kun käytät tiettyjä tarjouksia, jotta kyseisen verkkopalvelun käyttö olisi mahdollisimman yksinkertaista, ja jotta kyseinen maksutapahtuma voitaisiin tarvittaessa suorittaa.


Kun käytät Lidl Pay -palvelua Lidl Plus -palvelun kautta, voit aktivoida niin sanotun kaksivaiheisen todennuksen kaikkiin verkkopalveluihisi. Kun olet aktivoinut kaksivaiheisen todennuksen ja kirjaudut sisään tilillesi, sinua pyydetään joka kerta syöttämään vahvistuskoodi, joka lähetetään matkapuhelinnumeroosi tai meille rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseesi.


Jos et enää halua käyttää kaksivaiheista todennusta, voit poistaa sen käytöstä milloin tahansa Lidl Plus -palvelussa tai merkitä laitteen luotetuksi. Tällöin et kuitenkaan voi enää käyttää Lidl Pay -mobiilimaksupalvelua.

Jos olet vapaaehtoisesti antanut tiettyjä tietoja olosuhteistasi ja kiinnostuksen kohteistasi Lidl Plus -tililläsi, Lidl-yhtiöt voivat myös käyttää näitä tietoja erilaisissa verkkopalveluissa (erityisesti näyttääksesi sinulle henkilökohtaisia tarjouksia).

Kun käyt kaupassa ja tunnistaudut kassalla tai muulla automaatilla, tallennamme vierailemasi myymälän, ostamasi tai palauttamasi tuotteet tyypin, määrän ja hinnan mukaan, lunastamasi kupongit ja etusetelit, kuitin loppusumman, kuittisi keskimääräisen loppusumman tiettynä ajanjaksona, ostojesi tiheyden, maksuaikasi ja käytetyn maksutavan.


Voit tunnistautua kassalla joko digitaalisella asiakaskortilla tai rekisteröitymisen yhteydessä antamallasi matkapuhelinnumerolla. Tunnistautuminen automaateilla on mahdollista vain digitaalisella asiakaskortillasi. Lidl Plus -palvelun kupongit otetaan huomioon maksuprosessin aikana kassalla vain, jos olet aiemmin aktivoinut ne sovelluksessa kohdassa "Kupongit".

Jos otat yhteyttä Lidl-yrityksen asiakaspalveluun, käytämme antamiasi tietoja tässä yhteydessä.

Jos olet antanut suostumuksesi seurantatietojen käsittelyyn verkkopalveluissa käytettäväksi Lidl Plus -palvelussa, käytämme näitä tietoja myös määrittääksemme, mitkä tarjoukset ovat sinulle sopivia.


Huomaa Tietosuojaa koskevat tiedot.

Jos varaat tuotteita Lidl Plus -palvelun kautta ja ostat ne sitten myymälästä, keräämme myös tietoja varauspalvelun käytöstäsi ja ostamistasi tuotteista.

Lidl Plus -palvelussa sinulla on mahdollisuus saada ajoittain yhteistyökumppaneiden alennustarjouksia, esimerkiksi osana alennuskampanjoita. Tarjoukset sisältävät yleensä yhteistyökumppanin antaman yleisen tai yksilöidyn tunnistenumeron (jäljempänä 'kampanjakoodi'), joka sinun on annettava yhteistyökumppanille tai joka luetaan lunastuksen yhteydessä. Joitakin näistä tarjouksista varten sinun on tunnistauduttava Lidl Plus -asiakkaaksi QR-koodilla tai digitaalisella asiakaskortillasi kampanjakoodin sijasta. Kupongit eivät ole tarjous meiltä; tarjousten vastaanottaminen ja käyttäminen on siten yksinomaan kyseisen yhteistyökumppanin ehtojen ja tietosuojaa koskevien tietojen alaista toimintaa. Tämän vuoksi yhteistyökumppani voi ajoittain muuttaa ja/tai poistaa yhteistyökumppanin tarjouksia. Kumppaniyritykset ilmoittavat meille kuponkien, arvosetelien, arvosetelikoodien jne. lunastamisesta. Siltä osin kuin "Kumppaneiden edut" -toiminto sisältää ulkoisia linkkejä (hyperlinkkejä) kolmansien osapuolten verkkosivustoille, linkitettyjen verkkosivustojen vastuulla on yksinomaan niiden ylläpitäjä.


Jos Lidl Plus -palvelussa on tarkoitus myöntää erikoistarjous yhteistyökumppaneidemme kanssa tehtäviä palvelusopimuksia varten, saamme heiltä yhteystietosi (sähköpostiosoitteesi ja matkapuhelinnumerosi), jotta voimme kohdistaa erikoistarjouksen oikein tilillesi.

Lidl Plus tarjoaa myös mahdollisuuden käyttää Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG:n tai Lidl Suomi Ky:n ("operoiva yhtiö") ylläpitämiä latausasemia. Sähkön ostaminen edellyttää vastaavien sopimusten tekemistä käyttöyhtiön kanssa. Jos haluat aloittaa latauksen Lidl Plus -palvelun avulla jollakin näistä latausasemista, sinun on tunnistauduttava Lidl Plus -palveluun vastaavalla latausasemalla ja aloitettava latausprosessi. Ennen latauksen aloittamista kytke sähköautosi latauspisteeseen ja valitse haluamasi latauspiste Lidl Plus -palvelussa.


Näitä osallistumisehtoja ei sovelleta sähkön ostoon eikä latausasemien käyttöön. Sen sijaan ainoastaan kyseisen käyttöyhtiön erityisehdot ovat määrääviä.

Yleistä


Lidl Plus tarjoaa sinulle myös pääsyn mobiilimaksupalveluun ("Lidl Pay"), jonka avulla voit rekisteröityä luotto- tai pankkikortillasi, jotta voit maksaa ostamasi tavarat tai palvelut kätevästi mobiililaitteellasi eri maksupisteissä (esim. kassalla jne.). Voit käyttää Visa-, Mastercard- ja Maestro-luotto- ja maksukortteja tässä palvelussa. Mobiilimaksutoiminnon käyttöön voi liittyä lisäehtoja ja asianomaisten maksupalveluntarjoajien tietosuojailmoituksia. Lidl Plus -palvelussa vaadittava rekisteröinti tapahtuu suojatussa ympäristössä.


Kortin rekisteröintimenettely


Voit tallentaa useita luotto- tai pankkikortteja Lidl Payn käyttöä varten. Ennen kuin voit lisätä kortin ensimmäistä kertaa, sinua pyydetään luomaan henkilökohtainen pääsykoodi. Tämä pääsykoodi ei vastaa luottokorttisi pääsykoodia, vaan voit antaa sen vapaasti. Jos käytät muita todennusmenetelmiä, saatetaan soveltaa myös kyseisten palveluntarjoajien käyttöehtoja ja tietosuojailmoituksia (esim. Applen TouchID- tai FaceID-toimintojen osalta). Kun olet rekisteröinyt kortin ensimmäisen kerran tai lisännyt uusia kortteja, sinut ohjataan maksualustan tarjoajan suojatulle verkkosivustolle kortin rekisteröintiä varten Lidl Plus -palvelussa. Tässä voit syöttää tarvittavat tiedot (kortin numero, voimassaolo, luottokortin tarkistusnumero (CVV2)). Kun vahvistat rekisteröitymisesi lomakkeella, maksupalveluntarjoaja tarkistaa tietosi ja luo tunnisteen, joka tallennetaan Lidl Plus -asiakasprofiiliisi. Tämä tunniste ei sisällä korttitietoja, ja sitä käytetään ainoastaan rekisteröidyn kortin liittämiseen luotto- tai pankkikorttiisi maksupalveluntarjoajan puolella tapahtuman aikana.


Kun kortin rekisteröinti on onnistunut, maksupalveluntarjoaja lähettää meille tunnisteen lisäksi korttisi numeron 6 tai 8 ensimmäistä (kortin numeron pituudesta riippuen) ja 4 viimeistä numeroa sekä kortin viimeisen voimassaolopäivän, jotka liitetään Lidl Plus -asiakasprofiiliisi.


Maksuprosessi


Kun avaat digitaalisen Lidl Plus -asiakaskorttisi, voit määrittää liukusäätimellä, että haluat käyttää mobiilimaksamista kassalla. Tämä asetus säilyy, kunnes muutat sitä uudelleen. Tämä ei koske maksamista latausasemalla tai digitaalisissa palveluissa. Jos olet valinnut mobiilimaksamisen, sinun on syötettävä pääsykoodisi ennen jokaista maksutapahtumaa digitaalisen koodin luomiseksi. Tämä on voimassa 15 minuuttia. Kun 15 minuuttia on kulunut, sinun on luotava uusi koodi.


Maksuprosessin aikana luottokorttisi tunnistava tunniste lähetetään maksupalveluntarjoajalle yhdessä maksettavan summan ja muiden tapahtumakohtaisten tietojen kanssa. Heti kun he ovat vahvistaneet tapahtuman, tuotteiden tai palvelujen osto viimeistellään, ja saat laskun, jossa on vastaavat korttitapahtuman tiedot, kuten minkä tahansa muun luotto- tai pankkikortilla tehdyn tuotteiden tai palvelujen oston yhteydessä.


Jotta maksutapahtuma voidaan toteuttaa direktiivin (EU) 2015/2366 ("PSD 2"), sovellettavien kansallisten täytäntöönpanosäädösten ja delegoidun asetuksen (EU) 2018/389 säännösten mukaisesti, annamme luottolaitoksesi tai maksuvälineesi (kuten pankki- tai luottokorttisi) myöntävän elimen suorittaa palveluntarjoajiemme avulla asiakkaan todentamisen ja alustavat riskianalyysit arvioidakseen asiakkaan todentamisen tarpeellisuuden. Näin varmistetaan, että käytät maksuvälinettä itse, eikä joku muu henkilö, jolla on vilpilliset tarkoitusperät. Nämä tiedot koskevat erityisesti henkilötietojasi, nykyistä maksutapahtumaa ja aiempaa maksukäyttäytymistäsi.


Pääsykoodin huolellinen käsittely


Olet velvollinen (1) olemaan luovuttamatta mobiilimaksamista varten määrittämääsi pääsykoodia kolmansille osapuolille, (2) pitämään sen erillään matkapuhelimestasi ja erityisesti (3) olemaan tallentamatta sitä esimerkiksi puhelimesi muistiinpanosovellukseen.


Lidl Payn estäminen


Meillä on erityinen oikeus estää Lidl Pay -palvelun käyttö puolestasi jossakin seuraavista tapauksista:


  • jos se on tarpeen oikeutettujen etujemme tai maksupalveluntarjoajan etujen suojaamiseksi,
  • jos Lidl Plus- tai Lidl Pay -palvelua käytetään väärin tai vilpillisesti tai jos epäillään Lidl Plus- tai Lidl Pay -palvelun väärinkäyttöä tai vilpillistä käyttöä,
  • mikäli niin sanottu "kaksivaiheinen todennus" on pois päältä Lidl Plus -tililläsi. Kaksivaiheisen todennuksen avulla sinua pyydetään aina tilillesi kirjautuessa syöttämään vahvistuskoodi, joka lähetetään meille rekisteröityyn matkapuhelinnumeroosi tai sähköpostiosoitteeseesi.


Jos Lidl Pay on estetty, et voi enää käsitellä maksuja Lidl Payn kautta. Ilmoitamme sinulle mahdollisesta Lidl Pay -palvelun estämisestä, ja ilmoitamme syyn mahdollisuuksien mukaan ennen estämistä. Sama pätee myös eston purkamiseen.


Lidl Payn deaktivointi


Meillä on erityinen oikeus poistaa Lidl Pay käytöstäsi jossakin seuraavista tapauksista:


  • jos Lidl Payn pääsykoodi tai luotto- tai pankkikortin viimeinen voimassaolopäivä on syötetty väärin viisi kertaa peräkkäin;
  • jos et käytä Lidl Pay -toimintoa yli 24 kuukauteen.


Lidl Payn poistaminen käytöstä tarkoittaa, että et voi enää käsitellä maksuja Lidl Payn kautta.


Unohtunut pääsykoodi


Jos et enää muista Lidl Payn pääsykoodia, voit vaihtaa pääsykoodin ja määrittää uuden pääsykoodin menettämättä syöttämiäsi tietoja.


Riippuen Lidl Pay -palveluun tallentamistasi maksutiedoista, sinun on tehtävä yksi tai kaksi turvatarkastusta uuden pääsykoodin syöttämiseksi. Turvatarkastus voi sisältää maksutietojen pyytämisen, matkapuhelimen vahvistamisen tai muita tietoja, kuten rekisteröidyn pankki- tai luottokortin voimassaolon päättymispäivän.

Saamme tietoja verkkopalveluiden tai muiden Lidl-konsernin yritysten sovellusten, verkkosivustojen tai muiden digitaalisten palveluiden, kuten Click and Collect -palvelun, kukkatarjousten, matkatarjousten, online-reseptien, valokuvatarjousten, Monsieur Cuisine -sovelluksen, Lidl Home -sovelluksen, Family Clubin jne. käytöstäsi (erityisesti valitut ja ostetut tuotteet, maksutiedot ja toimitustapaa koskevat tiedot, vastauksesi kyselyihin, osallistumisesi kilpailuihin, ostoskoriin tallennetut tuotteet, ostojesi tiheys, seurantatietosi jne.) ja mahdollisuuksien mukaan liittää ne henkilötietoihisi, sähköpostiosoitteeseesi tai asiakasnumeroosi. Yhdistämme kerätyt tiedot myös myymälästä ostamiasi tuotteita koskeviin tietoihin, jotta voimme esimerkiksi tarjota sinulle mieltymystesi ja kiinnostuksen kohteidesi mukaan räätälöityjä tarjouksia ja osallistumista kampanjoihin, tarjota sinulle osallistumis mahdollisuus erityisiin kampanjoihin ja räätälöidä sinulle paremmin mainontaa.

Lidl Plus tarjoaa sinulle pakkausten palautuksia varten digitaalisen "Talletukseni"-panttipalautusjärjestelmän. Skannaa ensin palautusautomaatin QR-koodi omassa mobiililaitteessasi olevalla Lidl-sovelluksella. Aloita sitten muovi- ja/tai lasipullojen, tölkkien tai muiden automaattiin hyväksyttyjen materiaalien asettaminen automaattiin. Lopuksi saat digitaalisen Lidl Plus -panttikuitin. Lidl Plus -palvelussa näet nykyisten ja jo lunastettujen kuponkiesi tilan ja voit hallita niitä. Voit valita kaikkien käytettävissä olevien arvosetelien automaattisen lunastamisen milloin tahansa, tai valita manuaalisesti vain ne arvosetelit, jotka haluat lunastaa seuraavaksi.


Lunastaaksesi kupongit sinun tarvitsee vain skannata Lidl Plus -asiakaskorttisi kassalla. Jos lunastus ei poikkeuksellisesti onnistu, voit aina etsiä vara-QR-koodin Lidl Plus -palvelusta ja skannata sen. Kukin manuaalisesti lunastettava QR-koodi voi sisältää enintään 10 erilaista kuponkia. Jos haluat lunastaa kerralla yli 10 kuponkia, saat lisää QR-koodeja, jotka voit skannata kassalla. Osto ei ole pakollinen kupongin lunastamiseksi.


Jos valitset digitaalisen kupongin, et voi enää saada fyysistä kuponkia.


Tositteet ovat voimassa 3 täyttä vuotta seuraavan vuoden tammikuun 1. päivästä alkaen. Jos poistat Lidl Plus -tilisi, kaikki tietosi, mukaan lukien panttikuitit, poistetaan. Niiden palauttaminen on siis mahdotonta.

Tiettyjen kulutustavoitteiden saavuttaminen kuukaudessa palkitaan kupongilla. Pidätämme oikeuden muuttaa henkilökohtaisia kulutustavoitteesi raja-arvoja ja vastaavien kuponkien arvoa tai tyyppiä aika ajoin kunkin kuukauden alussa.

Kohdassa 4.2 kuvatut tiedot on koottu tietokantaamme. Analysoimme tietoja, jotta voimme tunnistaa sinua mahdollisesti kiinnostavat tiedot, jotta voimme lähettää tai näyttää tällaisia tietoja ensisijaisesti sinulle. Käytämme myös matemaattis-statistisia menetelmiä määrittääksemme mahdolliset tuote-intressit ottaen huomioon tuotevalikoimamme. Tätä tarkoitusta varten henkilötietojasi verrataan muiden asiakkaiden tietoihin. Tämän vertailun perusteella voimme sitten päätellä, mitkä muut tuotteet ja kampanjat, joista muut asiakkaat, joilla on samanlaiset kiinnostuksen kohteet, ovat osoittaneet kiinnostusta, voisivat myös kiinnostaa sinua ja muita asiakkaita. Lidl ei kuitenkaan ota oikeudellista vastuuta varmistaa, että tietojenkäsittely toimii aina kuvatulla tavalla. Suostumuksestasi riippuen luomme analyysejä sovelluksen käytöstäsi sekä käyttäjien segmentointiprofiileja. Luovutamme nämä henkilötietosi tämän sopimuksen mukaisia mainostarkoituksia varten. Se antaa meille myös yleistä tietoa sovelluksemme optimoinnista ja mainoskampanjoidemme onnistumisesta. Tarjoamme mainoskumppaneillemme tilastollisesti käsiteltyjä, nimettömiä tietoja heidän mainoskampanjoidensa onnistumisesta laskutusta varten. Mainoskumppanimme eivät voi jäljittää näitä tietoja sinuun henkilökohtaisesti (muista tiedonsiirroista katso Lidl Plus -palvelun tietosuojaselosteet).


Kiinnostuksesi herättämiseksi tuoteryhmiin, joita et yleensä osta, on mahdollista, että saat tarjouksia muista Lidl Plus -tuoteryhmistä. On myös todennäköistä, että tietyt käyttäjäryhmät saavat samasta tuoteryhmästä erilaisia alennuksia, jotta Lidlin kaupallisia kampanjoita voidaan testata.

Palvelun käyttäminen edellyttää voimassa olevaa matkapuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja Lidl Plus -tiliä.


Jotta voit käyttää Lidl Plus -ohjelmaa täysimääräisesti, sinun on ladattava ohjelmisto sovelluskaupasta. Eri matkapuhelintyypeille on saatavilla erityisiä ohjelmistoversioita. Joihinkin tyyppeihin ei voida teknisistä syistä tarjota sopivaa ohjelmistoa. Jos matkapuhelimeesi ei ole saatavilla sopivaa ohjelmistoversiota, et voi käyttää palveluja. Lidl Stiftung pyrkii kuitenkin tarjoamaan ohjelmistoja mahdollisimman monille eri mallityypeille. Koska mobiililaitteiden tuotevalikoima muuttuu jatkuvasti, Lidl Stiftung ei pysty toimittamaan ajantasaista luetteloa kaikista matkapuhelimista, joilla palveluja voidaan käyttää.


Ohjelmiston asentaminen ja palvelujen käyttö edellyttävät säännöllistä tiedonsiirtoa matkapuhelimesta. Tiedonsiirron laajuus ja tiheys riippuvat palvelujen käyttötavasta ja -laajuudesta. Sinun on vastattava tiedonsiirrosta aiheutuvista yhteyskustannuksista. Määrä riippuu sinun ja matkapuhelinoperaattorin välisestä sopimuksesta.


Internet-yhteyden perustamisesta ja ylläpidosta käyttäjälle aiheutuvat kustannukset eivät kuulu Lidl Stiftungin palveluihin. Tästä vastaa yksinomaan sinun ja Internet-palveluntarjoajasi välinen sopimussuhde.


Palvelun käyttö edellyttää myös riittävää akkuvirtaa ja näytön kirkkautta, jotta QR-koodit voidaan skannata kassaprosessin aikana.


Sitoudut asentamaan tarjoamamme päivitykset. Sinulle ilmoitetaan asiasta, kun käytät ohjelmistoa. Palvelun käyttö manipuloidulla päätelaitteella (esim. jailbreaking/rooting) ei ole sallittua.

Tätä kohtaa 6 sovelletaan varaustoiminnon käyttöön. Varaustoiminto on käytettävissä vain Lidl Plus -palvelussa.

Varaustoiminnon avulla voit varata Lidl Plus -palvelussa määritellyt tuotteet ja noutaa ne sitten valitsemastasi myymälästä. Tätä varten sinun on ensin rekisteröidyttävä Lidl Plus -palveluun kohdan 3 ohjeiden mukaisesti. Huomaa, että jotkin valikoimamme tuotteet ovat saatavilla vain rajoitetun ajan. Pidätämme siksi oikeuden rajoittaa Lidl Plus -palvelun varaustoimintoa tai poistaa sen käytöstä milloin tahansa, myös ilman ennakkoilmoitusta.

Varaukset ovat maksuttomia ja ei-sitovia. Varauksesta ei aiheudu pääasiallisia sopimusvelvoitteita, eli varaus ei velvoita sinua ostamaan eikä se luo sinulle oikeutta tuotteiden omistusoikeuden säilyttämiseen tai siirtämiseen.

Lidl Plus -palvelun varaustoiminto näyttää sinulle automaattisesti tuotteet, jotka ovat saatavilla valitsemassasi myymälässä. Jos tuotteita ei ole saatavilla valitussa myymälässä, voit vaihtaa toiseen myymälään. Tee varauksen valitsemalla ensin tuote ja haluamasi määrä Lidl Plus -palvelussa ja asettamalla tuotteen ostoskoriin napsauttamalla "Varaa"-painiketta. Ostoskorissa voit edelleen muuttaa valittujen tuotteiden määrää tai poistaa tuotteita ostoskorista. Varaus on valmis heti, kun klikkaat ostoskorissa "Varaa nyt sitoumuksetta". Tämän jälkeen saat vahvistuksen varauksesi vastaanottamisesta rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Heti kun varatut tuotteet on talletettu sinulle myymälään ja ovat valmiina noudettavaksi, saat myös noutoilmoituksen sähköpostitse. Varattujen tuotteiden tarkan saatavuusajan löydät Lidl Plus -myymälästä sekä noutoilmoituksesta. Säilytysaikaa ei ole mahdollista pidentää myymälässä. Voit myös seurata varauksesi tilaa milloin tahansa Lidl Plus -palvelussa.

Jos haluat noutaa varaamasi tuotteet, ota yhteyttä myymälän työntekijään valitussa myymälässä ja ilmoita hänelle varauksen tilausnumero, joka löytyy Lidl Plus -palvelusta, varausvahvistuksesta tai noutoilmoituksesta. Varatut tuotteet ostetaan maksamalla ne paikan päällä kaupan kassalla. Sopimuskumppani on Lidl-yritys, joka ylläpitää noutomyymälää.

Voit muuttaa tai peruuttaa varauksen kokonaan tai osittain Lidl Plus -palvelun "Varauksesi" -osiossa klikkaamalla "Muuta" tai "Peruuta varaus" -painiketta. Napsauttamalla "Muuta"-painiketta edellinen varauksesi peruuntuu, ja kaikki alun perin varaamasi tuotteet lisätään uudelleen ostoskoriin. Tämän jälkeen voit muokata ostoskoria ja vahvistaa varauksen uudelleen napsauttamalla "Varaa nyt sitoumuksetta". Jos varausta ei vahvisteta uudelleen, tuotteita ei varata. Jokaisen varauksen muutoksen tai peruutuksen jälkeen saat vahvistusviestin rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen.


Vaihtoehtona peruuttamiselle, tai jos varauksen peruuttaminen ei ole enää teknisesti mahdollista, koska varaus ei ole enää valmisteilla, voit myös antaa varauksen raueta, jos et nouda varattuja tuotteita kohdassa 6.3 määritellyn toimitusajan kuluessa.

Niin kauan kuin Lidl Plus -palvelun varaustoiminto on aktiivinen, varauksesi näkyvät tililläsi.

Sinun on:

  • annettava oikeat tiedot rekisteröityessäsi ja pidettävä profiilisi ajan tasalla,
  • päivitettävä matkapuhelinnumerosi Lidl Plus -palvelussa heti, kun vaihdat matkapuhelinnumerosi,
  • pidettävä salasanasi salassa ja vaihdettava se, jos sitä käytetään väärin tai epäillään väärinkäytetyksi, ja
  • käytettävä palvelua sovellettavan lainsäädännön mukaisesti.

Huomaa myös, että käytämme ensisijaisesti matkapuhelinnumeroasi tunnistamaan sinut Lidl Plus -tilisi valtuutetuksi haltijaksi. Siksi on erityisen tärkeää, että nykyinen matkapuhelinnumerosi on aina tallennettu Lidl Plus -palveluun. Tämä on ainoa tapa varmistaa, että pääset Lidl Plus -tilillesi milloin tahansa, vaikka unohtaisitkin salasanasi, ja ettei kukaan ulkopuolinen pääse Lidl Plus -tilillesi, jos vaihdat matkapuhelinnumerosi.

Sinulla on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa ilman syytä. Peruuttamisaika on 14 päivää sopimuksen tekopäivästä.


Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, sinun on lähetettävä meille seuraavat tiedot:


Lidl Stiftung & Co. KG

Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm, Saksa

Sähköposti: tietosuoja@lidlplus.fi


www.lidl.fi/asiakaspalvelu

päätöksesi irtisanoa tämä sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esim. postitse, faksilla tai sähköpostitse lähetetyllä kirjeellä). Voit käyttää oheista peruutuslomakkeen mallia, mutta se ei ole pakollista. Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen peruutusoikeuden käyttämisestä ennen peruutusajan päättymistä.

Jos peruutat tämän sopimuksen, palautamme sinulle kaikki sinulta saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Lataa peruutuslomake PDF-muodossa alta.

Avataksesi PDF-tiedoston tarvitset ohjelman Adobe Acrobat Reader Adobe Acrobat Reader.

Yksittäisten verkkopalvelujen ylläpitäjät ovat yksin vastuussa palvelujensa tarjoamisesta. Lidl Stiftung ei ole vastuussa tästä mahdollisesti aiheutuvista korvausvaatimuksista. Sama pätee myös muiden riippumattomien kolmansien osapuolten, kuten Internet-palveluntarjoajan, suorittamiin maksuihin.


Olemme rajoituksetta vastuussa tahallisuudesta ja törkeästä huolimattomuudesta sekä vahingoista, jotka johtuvat hengen, ruumiin tai terveyden vahingoittumisesta.


Jos kyseessä on lievä huolimattomuus, olemme vastuussa vain, jos olennainen sopimusvelvoite on laiminlyöty. Tässä mielessä olennainen sopimusvelvoite on velvoite, jonka täyttäminen on sopimuksen täyttämisen kannalta olennaisen tärkeää ja jonka täyttämiseen sopimuskumppani voi sen vuoksi säännöllisesti luottaa. Tässä tapauksessa vastuu rajoittuu sopimuksen tekohetkellä tyypilliseen ja ennakoitavissa olevaan vahinkoon.


Vastuunrajoituksia sovelletaan vastaavasti työntekijöihimme, asiamiehiimme ja avustajiin.


Tämä ei vaikuta meidän vastuuseemme nimenomaisesti sellaisiksi nimetyistä takuista eikä tuotevastuulakiin perustuvista vaatimuksista.


Kaikki muut vastuumme on poissuljettu.

Sinulla on oikeus peruuttaa osallistumisesi milloin tahansa ilman perusteluja klikkaamalla "Poista käyttäjätili" -toimintoa. Lidl Stiftung voi myös peruuttaa tilauksen milloin tahansa ilman painavaa syytä. Lidl Stiftung voi harkita perumista etenkin, jos käyttäjä rikkoo näiden osallistumisehtojen määräyksiä. Käyttäjätiedot voidaan aluksi estää, kunnes mahdolliset ongelmatilanteet on selvitetty. Pidätämme erityisen oikeuden poistaa Lidl Plus -tilisi, jos annat vääriä tietoja. Tämä ei vaikuta osapuolten oikeuteen irtisanoa sopimus poikkeuksellisesti perustellusta syystä.

Sopimuskieli on suomi.


Jos näitä osallistumisehtoja koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ( www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakas voi aina myös nostaa kanteen ja olla vastaajana oman asuinpaikkansa käräjäoikeudessa.


Euroopan komissio tarjoaa osoitteessa http://ec.europa.eu/consumers/odr/ "Verkkovälitteisen riidanratkaisuportaalin". Emme kuitenkaan ole velvollisia tai halukkaita osallistumaan riidanratkaisumenettelyyn kuluttajasovittelulautakunnassa.