Usein kysyttyä

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Miten voin olla yhteydessä?

Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe kello 9.00-19.00. Puhelimitse tavoitat meidät numerosta 0800 05435. Numeroon soittaminen on maksutonta. Nauhoitamme puhelut asiakastapahtuman todentamiseksi ja palvelumme laadun varmentamiseksi. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä web-lomakkeen kautta täältä tai sähköpostitse asiakaspalvelu@lidl.fi. 

Palvelemme myös sosiaalisen median kanavissa (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube).

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Käyttääkö Lidl sivuillaan evästeitä (cookies)?

Käytämme verkkosivuillamme evästeitä. Evästeet ovat päätelaitteellesi (esimerkiksi kannettava tietokone, tabletti, älypuhelin) verkkosivuillamme vierailun yhteydessä tallennettavia pieniä tiedostoja. Evästeet eivät vahingoita käyttämääsi päätelaitetta, eikä evästeissä ole viruksia, troijalaisia tai muita haittaohjelmia. Evästeisiin tallennetaan tietoa, joka muodostuu kulloinkin käytössä olevan päätelaitteen mukaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että saisimme evästeitä käyttämällä suoraan sinua koskevia tietoja. Evästeet voivat olla istuntokohtaisia, jolloin käytämme evästettä tunnistaaksemme, oletko jo käynyt yksittäisillä verkkosivuillamme. Istuntokohtaiset evästeet poistetaan automaattisesti verkkosivuiltamme poistumisen jälkeen. Lisäksi käytämme verkkosivujemme käyttäjäystävällisyyden parantamiseksi väliaikaisia evästeitä, jotka tallennetaan tietyksi ajaksi päätelaitteellesi. Kun käyt verkkosivuillamme uudestaan, eväste tunnistaa automaattisesti, että olet jo vieraillut verkkosivuillamme ja mitä olet verkkosivuillamme tehnyt. Evästeiden avulla optimoimme siis verkkosivujamme. Verkkosivujen optimointi toimii sellaisena oikeutettuna etuna, joka perustelee evästeiden avulla kerättävän tiedon käsittelyn.

Käytämme evästeitä myös seurataksemme verkkosivujemme käyttöä tilastollisesti. Näiden evästeiden avulla tunnistamme automaattisesti, jos olet käynyt verkkosivullamme jo aiemmin. Tietyn ajan jälkeen evästeet poistuvat automaattisesti. Useimmat selaimet sallivat evästeet automaattisesti.

Työpaikat

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Haluan työskennellä Lidlissä. Mistä voin saada lisätietoja työnhakuun liittyen?

Avoinna olevat työtehtävät löytyvät Urasivuiltamme. Sivuilta löydät tietoa eri työtehtävistä sekä avoimet työpaikat. Mikäli löydä sinua kiinnostavan avoimen työtehtävän, voit hakea tehtävää klikkaamalla työpaikkailmoituksessa olevaa linkkiä ja täyttämällä sähköisen hakemuksen.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Voiko opiskelija hakea töihin Lidliin?

Meille voivat hakea töihin myös opiskelijat. Tarjoamme paljon työllistymismahdollisuuksia opiskelijoille, kuten erilaiset opintoihin liittyvät harjoittelut, trainee-ohjelmat ja kesätyöt niin pääkonttorilla, myymälöissä kuin jakelukeskuksissa sekä osa-aikaiset tehtävät niin myymälöissä kuin jakelukeskuksissamme. Avoinna olevat osa-aikaiset työtehtävät löytyvät Avoimet työpaikat -osiosta.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Olen jättänyt hakemuksen, mutten ole saanut saapumisvahvistusta. Onko hakemukseni tullut perille?

Saat sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, kun hakemuksesi on vastaanotettu. Vahvistus lähetetään rekisteröityessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, joten on erittäin tärkeää, että kirjoitat sähköpostiosoitteesi huolella. Jos et ole saanut viestiä, pyydämme vielä tarkistamaan roskapostikansiosi, jos viesti on suodatinasetuksista johtuen päätynyt sinne. Huomioithan, että vahvistus rekisteröitymisestä ei ole vahvistus hakemuksen vastaanottamisesta.

Myymälät

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mistä löydän myymälöiden aukioloajat ja osoitteet?

Täältä voit etsiä lähimyymäläsi aukioloajat, osoitteet ja tarkemmat tiedot. 

Asiakaspalvelumme auttaa myös mielellään.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mitkä maksuvälineet käyvät myymälässä?

Käteisen lisäksi voit maksaa kaikissa Lidl -myymälöissä suomalaisilla pankkikorteilla, Debit-korteilla, Visa-, Visa Electron, MasterCard ja Maestro-korteilla sekä pivolla, Google paylla, Apple paylla ja Mobilepaylla. 

Maksuvälineeksi käy myös Lidl-lahjakortti. Täältä voit tarkistaa lahjakorttisi saldon.

Maksaminen laskulla ei valitettavasti ole mahdollista.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Voinko olla suoraan yhteydessä myymälään?

Kaikkien myymälöidemme asiakaspalvelu on keskitetty valtakunnalliseen asiakaspalvelunumeroomme 0800 0 5435 (avoinna ma – pe klo 9 – 19). Myymälähenkilökunnan tavoitat myymälässä paikan päällä asioimalla.

 

 

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Voinko ostaa lahjakortin?

Voit ostaa lahjakortin mistä tahansa Suomen Lidl-myymälästä ja ladata sille arvoa 10-100 euroa. Kortti käy maksuvälineenä kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä. Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa. Lahjakortti on voimassa 36 kk. Tarkista kortin saldo myymälämme kassalla tai täältä. Lahjakortin yleiset sopimusehdot löydät täältä.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mistä voin tiedustella kadonnutta tai unohtunutta omaisuuttani?

Voitte tiedustella kadonneita esineitä tai unohtuneita ostoksia henkilökunnalta myymälässä paikan päällä. Tarvittaessa voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Huomioithan tietosuojalain henkilötietoja sisältävien tavaroiden kyselyssä.

 

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mistä löydän tuotteiden saatavuustiedot?

Koska kampanjatuotteemme myyntiajat ovat lyhyet, suosittelemme asiakkaita asioimaan paikan päällä myymälässä saadakseen tuotteen. Osa tuotteista on myynnissä myös verkkokaupassamme.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Voiko paistopistetuotteita tilata etukäteen?

Paistopistetilaukset tehdään paikan päällä myymälässä ja maksetaan etukäteen. Tilauksia ei valitettavasti oteta vastaan asiakaspalvelussamme.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Haluan ostaa tuotteita suuremman määrän, miten toimin?

Tilaukset tehdään paikan päällä myymälässä ja maksetaan etukäteen. Tilauksia ei valitettavasti oteta vastaan asiakaspalvelussamme.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Onko myymälästä mahdollista saada hävikkiruokaa?

Myymättä jääneitä elintarvikkeita lahjoitetaan tällä hetkellä paikallisille ruoka-apua jakaville järjestöille ja eläinten rehuksi. Sopimukset myymälöiden kanssa hoidetaan paikanpäällä myymälässä.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Haluaisin tietää lisää pullonpalautusarpajaisista.

Palautusarpajaisiin voi osallistua pantillisilla pulloilla ja tölkeillä palauttamalla ne automaattiin ja painamalla ARVONTA-painiketta. Arvonta tapahtuu välittömästi ja kuluttaja saa tiedon arvonnan tuloksesta automaatin näytöltä sekä automaatin tulostamalta arpalipulta. Mikäli haluatte tietoa arvonnasta tai valittaa toiminnasta, olethan suoraan yhteydessä järjestäjään Palpaan.

Tuotteet

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Onko Lidlin tuotteita testattu eläinkokein?

Valikoimaamme kuuluvia kosmetiikkatuotteita ei ole testattu eläinkokein. Valmiiden kosmetiikkatuotteiden testaaminen eläinkokein kiellettiin EU:ssa jo vuonna 2004 ja kosmetiikkatuotteissa käytettyjen ainesosien vuonna 2013. Edellytämme tavarantoimittajiltamme, että tuotteidemme valmistuksessa noudatetaan voimassa olevaa lainsäädäntöä. Cien-tuotteet on valmistettu EU:ssa.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mistä löydän tietoja tuotteiden ainesosista?

Ainesosatiedot löytyvät tuotteiden pakkauksista. Paistopisteiden ainesosaluettelot löydät tuotekohtaisesti täältä.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mistä löydän käyttöohjeet?

Oletko kadottanut tuotteen mukana toimitetun käyttöoppaan, asennushjeen tai ajurin? Tarvitsetko käyttöohjeen jollain muulla kielellä? Täältä voit ladata Lidlin omien tuotemerkkien käyttöohjeet.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mihin voin jättää tuotetoiveen?

Asiakaspalvelumme kirjaa mielellään asiakkaidemme tuotetoiveita ylös oheisen lomakkeen kautta. 

Palautukset ja hyvitykset

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mikä on vaihto- ja palautusoikeus?

Käyttötavaroillamme on 90 päivän vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan. Voit palauttaa ostamasi tuotteen mihin tahansa Lidl-myymälään Suomessa ja saat rahasi takaisin. Takuuhuoltoasioissa asiakaspalvelumme ja myymälähenkilökuntamme auttaa mielellään. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita, uima-asuja, avattuja sukka tai sukkahousupaketteja ja avattuja DVD:itä. Huomioithan että palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen.

Mikäli et ole tyytyväinen ostamaasi elintarviketuotteeseen, voit palauttaa sen lähimpään Lidl-myymälään tuotteen käyttöajan sisällä. Kokonaan käytettyä elintarviketuotetta ei hyvitetä ja palautusoikeus ei koske alkoholi- ja tupakkatuotteita.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Myymälä on veloittanut minulta väärin, miten toimin?

Ystävällisesti ota seuraavalla asiointikerralla kuitti mukaan myymälään ja virhe korjataan myymälässä paikan päällä.

Mainonta

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Mitä on hyvä tietää tarjouksistanne?

Käyttötavaroidemme tarjouspäivät ovat kunkin viikon maanantai ja torstai. Viikottaiset ruokatarjouksemme ovat voimassa maanantaista ja torstaista alkaen. Superviikonlopputarjoukset ovat voimassa la-su.*

Valikoimassamme on pitkin vuotta myös erilaisia vaihtuvia teemaruokaviikkoja (Ranska, USA, Aasia, Meksiko, jne.). Pääsiäisenä ja jouluna myynnissä on Deluxe-tuotesarjamme.

Lataa Lidl-sovellus tai tilaa uutiskirjeemme pysyäksesi ajan tasalla tarjouksista.

*Joillakin viikoilla on poikkeuksia tarjouspäivissä ja tarjousten voimassaoloissa.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Miten voin saada mainoslehden postitse?

Asiakaspalvelustamme voit tarkistaa, että kuuluuko osoitteesi jakelualueeseen. Muistathan, että ajankohtaiset tarjoukset löydät täältä.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
En enää halua saada mainoslehteä postilaatikkooni. Mitä minun pitää tehdä?

Esitteen jakelu on osoitteeton, joten yksittäisiä osoitteita ei valitettavasti voida erottaa. Voit kuitenkin laittaa postilaatikkoosi tiedon, jos et halua saada mainoslehteä.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Voinko varata kampanjatarjouksia?

Tuotteiden varaaminen ennen kampanjan aloittamista ei valitettavasti ole mahdollista.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Miten voin selvittää, missä myymälässä kampanjatuote on vielä saatavilla?

Koska kampanjatuotteemme ovat myynnissä vain lyhyen aikaa, emme näe tietoja tarjoustuotteiden varastotilanteesta.

Piilota sisältö
Näytä sisältö
Miten voin perua uutiskirjeen?

Uutiskirjeen peruutuksen voi tehdä uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä tai tästä linkistä.

Yhteistyö

Tietosuoja