Usein kysyttyä

Miten voin olla yhteydessä?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Asiakaspalvelumme palvelee ma-pe kello 9.00-19.00. Puhelimitse tavoitat meidät numerosta 0800 05435. Numeroon soittaminen on maksutonta. Nauhoitamme puhelut asiakastapahtuman todentamiseksi ja palvelumme laadun varmentamiseksi. Vaihtoehtoisesti voit ottaa yhteyttä web-lomakkeen kautta täältä tai sähköpostitse asiakaspalvelu@lidl.fi. 

Palvelemme myös sosiaalisen median kanavissa (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube).

Käyttääkö Lidl sivuillaan evästeitä (cookies)?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Käytämme verkkosivuillamme evästeitä. Evästeet ovat päätelaitteellesi (esimerkiksi kannettava tietokone, tabletti, älypuhelin) verkkosivuillamme vierailun yhteydessä tallennettavia pieniä tiedostoja. Evästeet eivät vahingoita käyttämääsi päätelaitetta, eikä evästeissä ole viruksia, troijalaisia tai muita haittaohjelmia. Evästeisiin tallennetaan tietoa, joka muodostuu kulloinkin käytössä olevan päätelaitteen mukaan. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että saisimme evästeitä käyttämällä suoraan sinua koskevia tietoja. Evästeet voivat olla istuntokohtaisia, jolloin käytämme evästettä tunnistaaksemme, oletko jo käynyt yksittäisillä verkkosivuillamme. Istuntokohtaiset evästeet poistetaan automaattisesti verkkosivuiltamme poistumisen jälkeen. Lisäksi käytämme verkkosivujemme käyttäjäystävällisyyden parantamiseksi väliaikaisia evästeitä, jotka tallennetaan tietyksi ajaksi päätelaitteellesi. Kun käyt verkkosivuillamme uudestaan, eväste tunnistaa automaattisesti, että olet jo vieraillut verkkosivuillamme ja mitä olet verkkosivuillamme tehnyt. Evästeiden avulla optimoimme siis verkkosivujamme. Verkkosivujen optimointi toimii sellaisena oikeutettuna etuna, joka perustelee evästeiden avulla kerättävän tiedon käsittelyn.

Käytämme evästeitä myös seurataksemme verkkosivujemme käyttöä tilastollisesti. Näiden evästeiden avulla tunnistamme automaattisesti, jos olet käynyt verkkosivullamme jo aiemmin. Tietyn ajan jälkeen evästeet poistuvat automaattisesti. Useimmat selaimet sallivat evästeet automaattisesti.

Työpaikat

Haluan työskennellä Lidlissä. Mistä voin saada lisätietoja työnhakuun liittyen?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Avoinna olevat työtehtävät löytyvät Urasivuiltamme. Sivuilta löydät tietoa eri työtehtävistä sekä avoimet työpaikat. Mikäli löydä sinua kiinnostavan avoimen työtehtävän, voit hakea tehtävää klikkaamalla työpaikkailmoituksessa olevaa linkkiä ja täyttämällä sähköisen hakemuksen.

Voiko opiskelija hakea töihin Lidliin?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Meille voivat hakea töihin myös opiskelijat. Tarjoamme paljon työllistymismahdollisuuksia opiskelijoille, kuten erilaiset opintoihin liittyvät harjoittelut, trainee-ohjelmat ja kesätyöt niin pääkonttorilla, myymälöissä kuin jakelukeskuksissa sekä osa-aikaiset tehtävät niin myymälöissä kuin jakelukeskuksissamme. Avoinna olevat osa-aikaiset työtehtävät löytyvät Avoimet työpaikat -osiosta.

Olen jättänyt hakemuksen, mutten ole saanut saapumisvahvistusta. Onko hakemukseni tullut perille?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Saat sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, kun hakemuksesi on vastaanotettu. Vahvistus lähetetään rekisteröityessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen, joten on erittäin tärkeää, että kirjoitat sähköpostiosoitteesi huolella. Jos et ole saanut viestiä, pyydämme vielä tarkistamaan roskapostikansiosi, jos viesti on suodatinasetuksista johtuen päätynyt sinne. Huomioithan, että vahvistus rekisteröitymisestä ei ole vahvistus hakemuksen vastaanottamisesta.

Myymälät

Mistä löydän myymälöiden aukioloajat ja osoitteet?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Täältä voit etsiä lähimyymäläsi aukioloajat, osoitteet ja tarkemmat tiedot. 

Asiakaspalvelumme auttaa myös mielellään.

Mitkä maksuvälineet käyvät myymälässä?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Käteisen lisäksi voit maksaa kaikissa Lidl -myymälöissä suomalaisilla pankkikorteilla, Debit-korteilla, Visa-, Visa Electron, MasterCard ja Maestro-korteilla sekä pivolla, Google paylla ja Apple paylla.

Maksuvälineeksi käy myös Lidl-lahjakortti. Täältä voit tarkistaa lahjakorttisi saldon.

Maksaminen laskulla ei valitettavasti ole mahdollista.

Voinko olla suoraan yhteydessä myymälään?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Kaikkien myymälöidemme asiakaspalvelu on keskitetty valtakunnalliseen asiakaspalvelunumeroomme 0800 0 5435 (avoinna ma – pe klo 9 – 19). Myymälähenkilökunnan tavoitat myymälässä paikan päällä asioimalla.

 

 

Voinko ostaa lahjakortin?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Voit ostaa lahjakortin mistä tahansa Suomen Lidl-myymälästä ja ladata sille arvoa 10-100 euroa. Kortti käy maksuvälineenä kaikissa Suomen Lidl-myymälöissä. Lahjakortin voi käyttää kerralla tai osissa. Lahjakortti on voimassa 36 kk. Tarkista kortin saldo myymälämme kassalla tai täältä. Lahjakortin yleiset sopimusehdot löydät täältä.

Mistä voin tiedustella kadonnutta tai unohtunutta omaisuuttani?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Voitte tiedustella kadonneita esineitä tai unohtuneita ostoksia henkilökunnalta myymälässä paikan päällä. Tarvittaessa voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Huomioithan tietosuojalain henkilötietoja sisältävien tavaroiden kyselyssä.

 

Mistä löydän tuotteiden saatavuustiedot?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Koska kampanjatuotteemme myyntiajat ovat lyhyet, suosittelemme asiakkaita asioimaan paikan päällä myymälässä saadakseen tuotteen. Osa tuotteista on myynnissä myös verkkokaupassamme.

Voiko paistopistetuotteita tilata etukäteen?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Paistopistetilaukset tehdään paikan päällä myymälässä ja maksetaan etukäteen. Tilauksia ei valitettavasti oteta vastaan asiakaspalvelussamme.

Haluan ostaa tuotteita suuremman määrän, miten toimin?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Tilaukset tehdään paikan päällä myymälässä ja maksetaan etukäteen. Tilauksia ei valitettavasti oteta vastaan asiakaspalvelussamme.

Onko myymälästä mahdollista saada hävikkiruokaa?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Myymättä jääneitä elintarvikkeita lahjoitetaan tällä hetkellä paikallisille ruoka-apua jakaville järjestöille ja eläinten rehuksi. Sopimukset myymälöiden kanssa hoidetaan paikanpäällä myymälässä.

Haluaisin tietää lisää pullonpalautusarpajaisista.
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Palautusarpajaisiin voi osallistua pantillisilla pulloilla ja tölkeillä palauttamalla ne automaattiin ja painamalla ARVONTA-painiketta. Arvonta tapahtuu välittömästi ja kuluttaja saa tiedon arvonnan tuloksesta automaatin näytöltä sekä automaatin tulostamalta arpalipulta. Mikäli haluatte tietoa arvonnasta tai valittaa toiminnasta, olethan suoraan yhteydessä järjestäjään Parpaan.

Tuotteet

Onko Lidlin tuotteita testattu eläinkokein?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Valikoimaamme kuuluvia kosmetiikkatuotteita ei ole testattu eläinkokein. Valmiiden kosmetiikkatuotteiden testaaminen eläinkokein kiellettiin EU:ssa jo vuonna 2004 ja kosmetiikkatuotteissa käytettyjen ainesosien vuonna 2013. Edellytämme tavarantoimittajiltamme, että tuotteidemme valmistuksessa noudatetaan voimassa olevaa lainsäädäntöä. Cien-tuotteet on valmistettu EU:ssa.

Mistä löydän tietoja tuotteiden ainesosista?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Ainesosatiedot löytyvät tuotteiden pakkauksista. Paistopisteiden ainesosaluettelot löydät tuotekohtaisesti täältä.

Mistä löydän käyttöohjeet?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Oletko kadottanut tuotteen mukana toimitetun käyttöoppaan, asennushjeen tai ajurin? Tarvitsetko käyttöohjeen jollain muulla kielellä? Täältä voit ladata Lidlin omien tuotemerkkien käyttöohjeet.

Mihin voin jättää tuotetoiveen?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Asiakaspalvelumme kirjaa mielellään asiakkaidemme tuotetoiveita ylös oheisen lomakkeen kautta. 

Palautukset ja hyvitykset

Mikä on vaihto- ja palautusoikeus?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Käyttötavaroillamme on 90 päivän vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan. Voit palauttaa ostamasi tuotteen mihin tahansa Lidl-myymälään Suomessa ja saat rahasi takaisin. Takuuhuoltoasioissa asiakaspalvelumme ja myymälähenkilökuntamme auttaa mielellään. Vaihto- ja palautusoikeus ei koske alusvaatteita, uima-asuja, avattuja sukka tai sukkahousupaketteja ja avattuja DVD:itä. Huomioithan että palautettavan tuotteen on oltava myyntikuntoinen.

Mikäli et ole tyytyväinen ostamaasi elintarviketuotteeseen, voit palauttaa sen lähimpään Lidl-myymälään tuotteen käyttöajan sisällä. Kokonaan käytettyä elintarviketuotetta ei hyvitetä ja palautusoikeus ei koske alkoholi- ja tupakkatuotteita.

Myymälä on veloittanut minulta väärin, miten toimin?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Ystävällisesti ota seuraavalla asiointikerralla kuitti mukaan myymälään ja virhe korjataan myymälässä paikan päällä.

Mainonta

Mitä on hyvä tietää tarjouksistanne?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Käyttötavaroidemme tarjouspäivät ovat kunkin viikon maanantai ja torstai. Viikottaiset ruokatarjouksemme ovat voimassa maanantaista ja torstaista alkaen. Superviikonlopputarjoukset ovat voimassa la-su.*

Valikoimassamme on pitkin vuotta myös erilaisia vaihtuvia teemaruokaviikkoja (Ranska, USA, Aasia, Meksiko, jne.). Pääsiäisenä ja jouluna myynnissä on Deluxe-tuotesarjamme.

Lataa Lidl-sovellus tai tilaa uutiskirjeemme pysyäksesi ajan tasalla tarjouksista.

*Joillakin viikoilla on poikkeuksia tarjouspäivissä ja tarjousten voimassaoloissa.

Miten voin saada mainoslehden postitse?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Asiakaspalvelustamme voit tarkistaa, että kuuluuko osoitteesi jakelualueeseen. Muistathan, että ajankohtaiset tarjoukset löydät täältä.

En enää halua saada mainoslehteä postilaatikkooni. Mitä minun pitää tehdä?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Esitteen jakelu on osoitteeton, joten yksittäisiä osoitteita ei valitettavasti voida erottaa. Voit kuitenkin laittaa postilaatikkoosi tiedon, jos et halua saada mainoslehteä.

Voinko varata kampanjatarjouksia?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Tuotteiden varaaminen ennen kampanjan aloittamista ei valitettavasti ole mahdollista.

Miten voin selvittää, missä myymälässä kampanjatuote on vielä saatavilla?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Koska kampanjatuotteemme ovat myynnissä vain lyhyen aikaa, emme näe tietoja tarjoustuotteiden varastotilanteesta.

Miten voin perua uutiskirjeen?
Piilota sisältö
Näytä sisältö

Uutiskirjeen peruutuksen voi tehdä uutiskirjeen lopussa olevasta linkistä tai tästä linkistä.

Yhteistyö

Tietosuoja